هشدار درباره طوفانی شدن خلیج فارس/ خرماپزان بوشهر در آخرین ماه بهار

هواشناسی بوشهر اعلام کرده است از ظهر فردا تا پایان چهارشنبه به سبب وزش باد‌ شدید شمال غربی،دریا به تناوب طوفانی خواهد بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز به سبب وزش باد، تا حدودی دریا متلاطم است و از ظهر فردا تا اواسط هفته با تقویت جریان‌های شمال غربی، ارتفاع موج دریا به ویژه در قسمت شمالی خلیج فارس افزایش خواهد یافت.

هادی سالاری افزود: بر این اساس از ظهر یکشنبه ۱۶ خرداد تا پایان چهارشنبه ۱۹ خرداد به سبب وزش باد‌های شدید (شمال غربی) در استان و بر روی خلیج فارس، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.

او ادامه داد: پیش بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا و خشکی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بیش از ۳ متر برسد.

این کارشناس هواشناسی از دریانوردان خواست در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

سالاری همچنین بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود فردا و پس فردا(یکشنبه و دوشنبه) در برخی نقاط دمای هوا به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

او عنوان کرد:در شبانه روز گذشته برازجان با ۴۸ و اهرم، خورموج و عسلویه با ۴۷ درجه سلسیوس بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی ادامه داد: آسمان استان تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک، و در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

سالاری گفت: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های شمالی و مرکزی در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب گاهی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: ارتفاع موج نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل شمالی و مرکزی در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۱ دقیقه، جزر اول ساعت ۱۳:۰۹، مد دوم ساعت ۱۷:۵۲ و جزر دوم ساعت ۲۳:۵۰ رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.