مدیر بهره‌برداری گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: حجم هدررفت گاز طبیعی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸کاهش ۱۰ درصدی داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آریان‌پور مدیر بهره‌برداری گاز استان آذربایجان‌شرقی گفت: حفظ و نگهداری مستمر و دوره‌ای تاسیسات، تجهیزات و تعمیرات سیستماتیک از طریق ثبت اطلاعات نرم‌افزاری از راهکار‌های مهم  برای پیشگیری از هدررفت گاز طبیعی در تاسیسات گازرسانی می‌باشد.

او با اشاره به شناسایی دقیق مکان‌های هدررفت و اتخاذ تمهیدات لازم در پیشگیری از پرت گاز افزود: اقدامات اصلاحی بر اساس مکان‌های هدررفت گاز، تفاوت داشته و هر ساله میزان هدررفت گاز به صورت دقیق مورد اندازه‌گیری قرار گرفته و اثربخشی اقدامات اصلاحی در هر حوزه بررسی و راهکار‌های پیشگیرانه اتخاذ می‌گردد.

مدیر بهره‌برداری گاز استان آذربایجان شرقی در خصوص برخی از اقدامات اصلاحی در جلوگیری از هدررفت گاز گفت: بهینه‌سازی مصرف سوخت و خاموشی به موقع هیتر‌ها در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، نشت‌یابی دوره‌ای اتصالات گاز، جمع‌آوری شیر‌ها و علمک‌های بلااستفاده، بررسی و کاهش احتمال هرگونه خطای اندازه‌گیری در سیستم‌های مشترکین عمده و جز و... بخشی از اقدامات مهم در کاهش هدر رفت گاز طبیعی از طریق تجهیزات و تاسیسات گاز می‌باشد.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: شرکت گاز ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.