مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی گفت: در طول هفت سال گذشته و در زمان خدمت دولت تدبیر و امید، یک هزار و ۱۳۳ روستای استان با ۷۱ هزار و ۴۱۷ خانوار به شبکه گاز متصل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،سیدرضا رهنمای توحیدیمدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی افزود: همزمان با هفته دولت امسال با افتتاح چندین پروژه مهم گازرسانی در استان، ضریب بهره مندی خانوار‌های روستایی به ۹۷.۱۵ درصد افزایش یافت.

او  گفت: در هفته دولت سال جاری، ۸۶ روستا به شمار روستا‌های بهره‌مند استان افزوده شد و با تأمین گاز ۲ هزار و ۳۹۲ خانوار جدید روستایی، تعداد خانوار‌های روستایی بهره‌مند از گاز به ۳۲۲ هزار و ۸۷۶ خانوار افزایش یافت.

او  اظهار کرد: امسال پروژه‌های بخش روستایی و پویش سبز گازرسانی در استان، با شتاب چشمگیری پیگیری و اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تأمین گاز زیرساخت‌های صنعتی و تولیدی، افزایش ظرفیت ایستگاه‌های گازرسانی در راستای حفظ پایداری جریان گاز مصرفی و مقاوم سازی شبکه‌های گاز از سایر پروژه‌های مهم اجرایی همزمان با تأمین جریان گاز بخش‌های خانگی می‌باشد.

توحیدی گفت: امسال تمامی توان، ظرفیت‌های موجود و طرح‌های ویژه در اجرای پروژه‌های گازرسانی را بکار بسته ایم تا با اتمام گازرسانی به تمامی روستا‌های واجد شرایط در استان، دین خود را به مردم شهید پرور استان ادا کنیم.

او  با اشاره به عملکرد مطلوب دولت در توزیع عادلانه رفاه و امکانات در جای جای میهن اسلامی خاطرنشان کرد: عزم راسخ مدیران و کارکنان شرکت گاز استان، بر توسعه و ارتقای بیش از پیش سطح خدمات قابل ارائه به مردم در چارچوب اهداف و ارزش‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی با رویکرد مسؤولیت اجتماعی و حقوق شهروندی است.

او  خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت گازرسانی در استان تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۲ تعداد یک هزار و ۳۴ روستای استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: به رغم محدودیت‌های منابع و مشکلات اجرایی مربوط به گازرسانی برخی از روستا‌های محروم در دورترین نقاط مرزی استان که گاهی مستلزم چندین ماه اجرای عملیات حفاری و شبکه گذاری، حتی از مسیر رودخانه‌ها و مسیر‌های سنگی است، با عزم و اراده دولت در تدوین تبصره‌های قانونی و تأمین بودجه و منابع مالی و تلاش نیرو‌های این شرکت گازرسانی به این مناطق محروم اجرایی شده است.

توحیدی گفت: هم اکنون ۹۶.۷ درصد خانوار‌های روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که با اتمام پروژه‌های در دست اجرای این شرکت در آینده نزدیک، تمامی روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی در استان، به مدار مصرف گاز متصل خواهند شد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: گازرسانی ، گازطبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.