فرماندار شهرستان بیرجند از افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ناصری فرماندار بیرجند گفت: مقدمات انتخابات الکترونیکی در مرکز استان با آموزش کاربران، فراهم کردن تجهیزات لازم و ارسال تعدادی از صندوق‌های الکترونیک از سوی وزارت کشور آغاز شده است و نحوه رأی دادن الکترونیکی نیز از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌ها به مردم آموزش داده می‌شود.

او  با اشاره به نحوه اخذ رأی الکترونیکی افزود: احراز هویت در تمامی شعب اخذ رأی سراسر کشور یکسان است و فرقی میان انتخابات الکترونیکی و دستی در این زمینه وجود ندارد؛ همچنین احراز هویت رأی دهندگان فقط یک بار انجام می‌شود.

ناصری اظهار کرد: در روند اخذ رأی الکترونیکی پس از احراز هویت، شناسنامه فرد مُهر می‌شود و شماره ملی وارد سامانه شده و احراز هویت صورت می‌گیرد.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: سپس کارت اخذ الکترونیکی رأی در اختیار فرد قرار می‌گیرد و به جای آنکه کاغذی به عنوان تعرفه دریافت و اسامی روی آن نوشته شود، فرد پای دستگاه می‌رود و با وارد کردن کد داوطلب، تصویر او را روی صفحه مانیتور مشاهده می‌کند و پس از آنکه رأی خود را ثبت کرد، دکمه پایان رأی‌گیری را می‌زند.


بیشتر بخوانید


او گفت: دستگاه رأی فرد را چاپ کرده و برش می‌زند و آن را در صندوق پیش‌بینی شده زیر دستگاه می‌اندازد.

ناصری بیان کرد: تسریع در روند رأی‌گیری و شمارش آرا از مزیت‌های انتخابات الکترونیکی است و شهرستان بیرجند با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر، ۹ عضو اصلی شورای شهر و ۶ عضو علی‌البدل دارد.

فرماندار بیرجند افزود: حدود پنج هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، حفاظتی و ستادی کار برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه را در این شهرستان برعهده دارند.

او عنوان کرد: به منظور افزایش سرعت در روند انتخابات و حفظ سلامتی مردم، شعب اخذ رأی این شهرستان ۱۵ درصد نسبت به انتخابات دوره گذشته شورا‌ها و ریاست جمهوری افزایش یافته است.

ناصری اظهار کرد: تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان بیرجند از ۲۰۵ شعبه در انتخابات ۹۶ به ۲۳۰ شعبه در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه از مجموع ۲۳۰ شعبه اخذ رأی، ۱۱۵ شعبه شهری که پنج شعبه آن سیار و مابقی ثابت است اظهار کرد: از ۱۱۵ شعبه روستایی، ۳۰ شعبه ثابت و ۸۵ شعبه سیار است که از این تعداد ۲۲ شعبه سیار برای انتخابات ریاست جمهوری در روستا‌هایی که انتخابات شورا ندارند رأی مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

او گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا یکی از موضوعات مهم در برگزاری انتخابات، رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع این ویروس است که برای تحقق این امر نیز در شعب اخذ رأی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و در این راستا برخورداری از فضا‌های مناسب، امکان تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بازنگری شعبه‌های اخذ رأی لحاظ شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.