اجرای اصول مدیریت پسماند و الزامات مربوط به استاندارد ISO ۱۴۰۰۱ از اولویت‌های برنامه‌های امسال شرکت ملی حفاری است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید قربانی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست، پدافند غیر عامل رکت ملی حفاری گفت: اجرای اصول مدیریت پسماند و الزامات مربوط به استاندارد ISO ۱۴۰۰۱ اولویت برنامه ریزی این مدیریت در راستای رسیدن به اهداف سازمان مطابق با خط مشی و سند راهبردی شرکت تعریف شده است.

او افزود: با استقرار سیستم مدیریتی محیط زیست ISO ۱۴۰۰۱ از سال ۹۹ این مدیریت با همکاری سایر ادارات، برنامه ریزی مدون و هدفمندی در خصوص اجرای الزامات قانونی این استاندارد در جهت حفظ و صیانت از منابع، تجهیزات و سرمایه‌های شرکت در دستور کار خود قرار داد.

قربانی با بیان اینکه این مدیریت تمام تلاش خود را در پیشبرد اهداف و اجرای دستورالعمل‌های سازمان حفاظت محیط زیست به کار گرفته، اظهار داشت: در این راستا هم افزایی موثر و مستمری با ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها و شهرستان‌ها که این شرکت حضور عملیاتی دارد، انجام شده است.

مدیر HSE شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: این شرکت در زمان حاضر بیش از ۷۰ هزار متر مربع فضای سبز (۱۴ درصد) در محوطه‌های اداری، عملیاتی، کارگاه‌های پشتیبانی، دستگاه‌ها و اردوگاه ها، شهرک‌های سازمانی مسکونی برخوردار است که هر ساله براساس برنامه ریزی و حرکت خود جوش کارکنان به خصوص کارکنان طرح اقماری به این وسعت افزوده می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در این زمینه سال‌ها است بمنظور ارتقاء سطح فرهنگ زیست زیستی اقدامات موثری جهت گسترش فضای سبز، حفظ اکوسیستم آب، هوا و خاک، سرمایه گذاری برای توسعه فضای سبز با کاشت درختان مقاوم در برابر شرایط اقلیمی و کم آبخواه، و همچنین تهیه پاور پوینت اموزشی، برگزاری برنامه‌های پاکسازی محیط کار در کارگاه‌ها و به خصوص دستگاه‌ها و اردوگاه ها، اقدامات تبلیغی و تهیه شعار‌های آموزشی اشاره داشت.

او با بیان اینکه در امسال مشابه سال قبل مدیریت مصرف منابع انرژی در دستور کار تعریف گردیده، گفت: از اهم اقدامات در این خصوص، برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت برخط، اصلاح میزان روشنای در کارگاه‌ها و تاسیسات شرکت که ماحصل آن در سال گذشته خاموشی تعداد دو هزار و ۲۳۹ لامپ اضافه و حدود ۹۴ کیلو وات (kw/h) در هر ساعت و معادل ماهیانه ۶۷ هزار و ۶۸۰ کیلو وات بر ساعت (kw/h) صرفه جویی در مصرف برق بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.