رئیس‌جمهور مصر دستور ارسال کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات مهندسی برای بازسازی نوار غزه پس از حمله اخیر رژیم صهیونیستی را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت مصر به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازسازی نوار غزه، چندین کامیون شامل تجهیزات مهندسی را از طریق گذرگاه مرزی رفح به این منطقه ارسال کرد.

این تجهیزات برای از بین بردن آوار ساختمان‌های تخریب شده در نوار غزه خواهند بود تا آغاز روند بازسازی فراهم شود. ارسال کمک‌های بشر دوستانه و تجهیزات مهندسی به نوار غزه از سوی مصر به دستور عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است.

 السیسی از کمک ۵۰۰ میلیون دلاری با مشارکت شرکت‌های مصری برای بازسازی غزه خبر داده بود.

درگیری ها بین رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطین در غزه از  ۱۰ مه  درست زمانی آغاز شد که رژیم صهیونیستی دست به سرکوب و کشتار معترضان فلسطینی شدند که در اعتراض به برنامه این رژیم اشغالگر برای اخراج اجباری خانواده‌های فلسطینی از منطقه شیخ جراح در قدس شرقی به خیابان ها آمده بودند.

در این جنگ ۱۲ روزه، بر اثر حملات موشکی رژیم صهیونیستی در غزه ۲۵۰ فلسطینی  که بیشتر آنها زنان و کودکان بی گناه بودند به شهادت رسیدند و بیش از ۸ هزار نفر زخمی شدند که سرانجام با میانجیگری مصر رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش آتش بس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار