منابع عبری گزارش دادند مصر از صهیونیست‌ها، تشکیلات خودگردان و حماس خواسته است برای مذاکره درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به این کشور بروند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه عبری کان، مصر از رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان و حماس دعوت کرد برای مذاکره در خصوص آتش‌بس، بهبود اوضاع در غزه و تبادل اسرا به قاهره سفر کنند.

طبق گزارش این شبکه، قاهره پیشنهاداتی به سه طرف درگیر داده است ولی هنوز زمان دقیق مذاکرات مشخص نشده است.

از طرفی دیگر روزنامه «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد یک هیئت مصری در خلال روزهای اخیر به اراضی اشغالی، رام الله و غزه سفر کرده است تا درخصوص مذاکرات در مصر رایزنی کند.

این روزنامه افزود: انتظار می‌روند مذاکرات صهیونیست‌ها با فلسطنیان بصورت غیر مستقیم در قاهره برگزار شود.

طبق گزارش همین روزنامه «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا طی سفری که به اراضی اشغالی و رام الله داشت، بر ضرورت مذاکرات تاکید کرده و پس از آن، با سفر به مصر و دیدار با «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهور این کشور و «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، از برگزاری مذاکرات در مصر استقبال کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده هفته آینده یک هیئت کوچک صهیونیستی برای مذاکره درباره ادامه آتش‌بس به قاهره سفر خواهد کرد، همچنین روزنامه‌های صهیونیستی فاش کردند احتمالا «مئیر بن شبات»، رئیس امنیت ملی رژیم صهیونیستی در راس این هیئت خواهد بود.
کانال یازده رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی دیگر اعلام کرد مصر از این رژیم و حماس خواسته است تا درباره تبادل اسرا به توافق برسند.

طی روزهای اخیر وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، مصر و اردن به اراضی اشغالی، رام الله و غزه سفر کردند تا در خصوص ادامه آتش‌بس و وضعیت غزه بحث و گفتگو کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار