ادعای اف‌بی‌آی درباره حضور روسیه در حملات سایبری باج افزار‌ها به آمریکا

رئیس پلیس فدرال آمریکا مدعی شد رد پای روسیه در بسیاری از حملات سایبری به نهاد‌های واشنگتن وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،کریستوفر وری، مدیر اف بی آی مدعی شد رد بسیاری از مهاجمان سایبری باج افزار‌ها که نهاد‌های مختلف آمریکا را هدف قرار داده، به روسیه می‌رسد.

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از کریستوفر وری نوشت: اگر دولت روسیه بخواهد در این مسئله جدیت نشان دهد، فضای زیادی برای آن‌ها وجود دارد تا پیشرفت واقعی را نشان دهند، که ما فعلاً چنین چیزی را شاهد نیستیم.

مدیر اف بی آی اعلام کرد این نهاد در حال بررسی نزدیک به ۱۰۰ نوع نرم افزار مخرب است که مسئول حملات مختلف باج افزار هستند. وی تصریح کرد که مقیاس جرایم اینترنتی کنونی را می‌توان با چالش‌های آمریکا در پی حملات ۱۱ سپتامبر مقایسه کرد.

وری تاکید کرد: بسیاری از موارد مشابه و موضوعات مهمی زیادی وجود دارد و تمرکز زیادی از طرف ما بر ایجاد اختلال و پیشگیری از این حملات وجود دارد.

ماه گذشته یک گروه مجرم سایبری به اپراتور خط لوله ساحل شرقی آمریکا نفوذ، سامانه‌های آن را قفل و باج خواهی کردند. آن حمله سایبری که فعالیت این خط لوله را برای چند روز مختل کرد، باعث افزایش قیمت بنزین، اختلال در عرضه و کمبود سوخت در جنوب شرق آمریکا شد.

در ماه‌های اخیر سلسله حملات سایبری سازمان دهی شده شرکت‌های خصوصی و نهاد‌های حساس آمریکا را هدف قرار داده‌اند. کاخ سفید در بیشتر موارد مسکو را مسئول اصلی این حملات سایبری معرفی کرده است. آمریکا همچنین می‌گوید روسیه مسئول دخالت در انتخابات آمریکاست. ادعا‌هایی که هر بار دولت روسیه آن‌ها را رد می‌کند.

گفته می‌شود حملات سایبری اخیر به شرکت فناوری اطلاعات «سولارویندز» موجب شده اطلاعات هزاران شرکت و دفتر دولتی که از محصولات آن استفاده می‌کردند در دسترس هکر‌ها قرار بگیرد.

ماه گذشته نیز بزرگترین خط لوله سوخت رسانی آمریکا که ۴۵ درصد سوخت ایالات شرقی را تامین می‌کرد مورد حمله باج افزار‌ها قرار گرفت. واشنگتن ادعا کرد هکر‌های روسی توانستند به سیستم اطلاعاتی این خط لوله نفوذ کرده و سوخت رسانی را برای مدتی با اختلال مواجه کنند. این هفته نیز حمله هکر‌ها به بزرگترین شرکت تامین گوشت در آمریکا فعالیت‌های این شرکت را با مشکلاتی مواجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار