هشدار کاخ سفید در مورد افزایش حملات سایبری در آمریکا

کاخ سفید به صاحبان شرکت‌های خصوصی هشدار داد به دلیل افزایش حملات سایبری در معرض خطر جدی هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، در پی حملات سایبری اخیر به بزرگترین خط لوله سوخت رسانی در آمریکا و هک شرکت "سولارویندز" کاخ سفید به تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی هشدار داد مراقب حملات سایبری جدید باشند. همچنین در نامه‌ای توصیه‌هایی به صاحبان این شرکت‌ها برای کاهش خطر حملات هکر‌ها ارائه شده است.

بر این اساس، آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی در امور سایبری در نامه‌ای گفت: خطر هک در مراکز حساس آمریکا بسیار جدی است. متاسفانه برخی شرکت‌ها و سازمان‌های کشور در مقابل این هکر‌ها آسیب پذیر شده اند.

وی در ادامه این نامه اظهار کرد: همه سازمان‌ها باید هوشیار باشند که هیچ مرکز و سازمانی در آمریکا از این حملات در امان نیست. همان طور که برای خانه‌های خود قفل و امکانات ضدسرقت نصب می‌کنید باید برای فعالیت‌های مجازی خود در اینترنت هم تدابیر امنیتی مطمئنی بیاندیشید. این اخطار بیش از گذشته جدی است. همه ما در معرض خطر هستیم.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در زمینه سایبری افزود: مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ باید برای مقابله با تهدید بدافزار‌ها برنامه ریزی دقیق داشته باشند و همچنین باید تیمی تخصصی صرفا برای مطالعه و بستن راه‌های نفوذ در این زمینه مشغول به کار شود.

نوبرگر همچنین تاکید کرد: شرکت‌های آمریکایی باید احراز هویت چندعاملی را تقویت کنند، تیم‌های امنیت سایبری را آموزش دهند، نسخه‌های پشتیبان را به طور منظم آزمایش کنند و برنامه‌های واکنش به نفوذ هکر‌ها را تقویت کنند. همچنین باید دسترسی به اینترنت در شبکه‌های عملیاتی حساس محدود و جداسازی شود.

او همچنین هشدار داد: این خطر جدی است. با انجام این توصیه‌ها سازمان‌های مهم آمریکا و عموم مردم را از خطر قرار گرفتن در معرض باج افزار‌ها محافظت کنید.

نوبرگر تصریح کرد: آمریکا در حال همکاری با کشور‌های جهان در زمینه مبارزه با هکر‌ها و باج افزارهاست. ما نمی‌توانیم تنها یک کشور را مسئول این حملات بدانیم. بخش خصوصی برای مقابله با هکر‌ها دارای نقشی کلیدی و مهم است و باید بهترین روش‌ها را برای این منظور به کار گیرد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر یک سلسله حملات سایبری سازمان دهی شده شرکت‌های خصوصی و نهادهای حساس آمریکا را هدف قرار داده‌اند. کاخ سفید در بیشتر موارد مسکو را مسئول اصلی این حملات سایبری معرفی کرده است. آمریکا همچنین می‌گوید روسیه مسئول دخالت در انتخابات آمریکاست. ادعا‌هایی که هر بار دولت روسیه آن‌ها را رد می‌کند.

گفته می‌شود حملات سایبری اخیر به شرکت فناوری اطلاعات "سولارویندز" موجب شده اطلاعات هزاران شرکت و دفتر دولتی که از محصولات آن استفاده می‌کردند در دسترس هکر‌ها قرار بگیرد.

ماه گذشته نیز، بزرگترین خط لوله سوخت رسانی آمریکا که ۴۵ درصد سوخت ایالات شرقی را تامین می‌کرد مورد حمله باج افزار‌ها قرار گرفت. واشنگتن ادعا کرد هکر‌های روسی توانستند به سیستم اطلاعاتی این خط لوله نفوذ کرده و سوخت رسانی را برای مدتی با اختلال مواجه کنند. این هفته نیز حمله هکر‌ها به بزرگترین شرکت تامین گوشت در آمریکا فعالیت‌های این شرکت را با مشکلاتی مواجه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار