آخرین رویداد‌های خبری انتخابات استان قزوین را در بسته انتخاباتی بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمزه‌ای دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: برای انتخاب ریاست جمهوری و شورا‌ها در ۲۸ خرداد، هزار و ۱۸۵ شعبه اخذ رای پیش بینی شده است.

حمزه‌ای اضافه کرد: از مجموع شعب اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری ۷۰۸ شعبه ثابت شهری و ۱۰ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

حمزه‌ای افزود: همچنین ۴۷۷ شعبه روستایی در نظر گرفته شده که از این تعداد ۲۰۰ شعبه ثابت و ۲۷۷ شعبه سیار است.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه امسال برگزار خواهد شد.

یک شهر و ۵۳ روستای کوهین، میزبان انتخابات

بخشدار کوهین گفت: یک شهر و ۵۳ روستا در بخش کوهین ۲۸ خرداد، میزبان بزرگترین آزمون سیاسی کشور هستند.

غیاثوند افزود: در این بخش بالغ بر ۱۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

او اضافه کرد: ۳۷ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در این بخش در نظر گرفته شده است.

بخشدار کوهین گفت: در نشست با دهیاران و داوطلبان باید‌ها و نباید‌های تبلیغات هم ابلاغ شده است.

هرگونه تجمع انتخاباتی و سخنرانی در فضای بسته، ممنوع

فرماندار شهرستان بوئین زهرا گفت: برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته ممنوع است.

مصطفی آقاعلی افزود: برگزاری تجمع انتخاباتی سخنرانی نامزد‌ها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مرتبط با سازمان‌های مطابق، با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت شرایط تعیین شده بلامانع است.

او ادامه داد: در نشست‌های انتخاباتی در مراکز باز باید ۸ مترمربع برای هر فرد فضا وجود داشته باشد و با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت برای نامزد‌های انتخاباتی نشست تبلیغاتی و سخنرانی برگزار کنند.

فرماندار شهرستان بوئین زهرا اضافه کرد: کلیه شرکت کنندگان و برگزار کنندگان ملزم به استفاده از ماسک می‌باشند و مسئولین مراسم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که قبل و بعد از مراسم در درب ورود و خروج تجمع به وجود نیاید.

آقاعلی گفت: زمان برگزاری مراسم حداکثر برای ۲ ساعت برنامه ریزی شود و رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده در خصوص تجمعات الزامی است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بوئین زهرا خاطر نشان کرد:عدم رعایت دستورالعمل‌های یاد شده تخلف انتخاباتی منظور می‌گردد.

پیش بینی ۲۰۹ صندوق رای برای شهرستان تاکستان

فرماندار تاکستان گفت: برای انتخابات پیش رو ۲۰۹ صندوق رای برای این شهرستان تعیین شده است.

طاهری افزود: از ۱۸۵ شعبه اخذ رای در این شهرستان ۱۴۷ شعبه ثابت و ۳۸ شعبه سیار است.

به گفته فرماندار تاکستان، در این دوره از انتخابات شورا‌های شهر و روستا، ۱۴۸ نفر در ۵ شهر این شهرستان خود را برای به دست آوردن یکی از کرسی‌های شورای شهر داوطلب کرده و در ۹۱ روستای این شهرستان هم ۶۲۲ نفر خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند.

شهرستان تاکستان ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارد و مردم این شهرستان در دوره پیشین انتخابات شورای شهر و روستا مشارکت ۵۷ درصدی داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.