مسئولان خوزستان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مسئولان و روسای دستگاه‌های اجرایی خوزستان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

فرهنگ عاشورایی و عدالتخواهی سیر امام خمینی (ره) است

در پیام حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران آمده است: ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی بزرگ مردی است که با تفکر و اندیشه‌های ناب اسلامی سنگ بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا نهاد.

در سیره و شخصیت رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تکیه بر فرهنگ عاشورایی، عدالتخواهی، حق طلبی عزتمندانه، پارسایی، پرهیزگاری و دینداری، ظلم ستیزی، طرفداری از مظلوم، صداقت با مردم، حکمت و تدبیر مورد تاکید و محور است.

بی شک یاد امام امید بخش و روش امام مسیر حرکت و وظیفه همه ما حفظ وحدت و همبستگی ملی، شناساندن اندیشه، مکتب، اصول و ابعاد مختلف شخصیت سیاسی، اجتماعی، مذهبی و بین المللی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام راحل و صیانت و حفاظت از اهداف و دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی حول محور ولایت فقیه است.

با بزرگداشت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، امید است به فضل خداوند سبحان با پاسداری از آرمان‌های ارزشمند آن پیر فرزانه و تداوم راه شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تحت فرامین مقام معظم رهبری، بیش از پیش در راه اعتلای ایران اسلامی گام برداریم.

امتداد مسیر نورانی امام راحل و گام دوم انقلاب پیروزی ایران است

در پیام فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر آمده است: در امتداد مسیر نورانی حضرت امام خمینی (ره) و در گام دوم انقلاب اسلامی شاهد پیروزی روزافزون گفتمان حضرت امام و راه امام و روش امام در ابعاد داخلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هستیم.

فتح قله‌های عظیمی همچون خودباوری، خودکفایی، پیشرفت علم و فناوری، پیشرفت سیاسی و توسعه صفحه نفوذ کشور و جمهوری اسلامی در منطقه وسیع غرب آسیا و شمال آفریقا گوشه‌ای از این صحنه پرافتخار است.

اینجانب سالروز رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) را محضر همشهریان تسلیت و تعزیت عرض نموده و خود و همگان را به تأسی از این مسیر نورانی دعوت می‌نمایم.

چهاردهم خرداد غم انگیزترین روز تاریخ انقلاب اسلامی است

در پیام جمال عالمی نیسی فرماندار اهواز آمده است: چهاردهم خرداد سالروز ارتحال معمار کبیر و بنیانگذار انقلاب اسلامی، یادآور سوگ، غم و اندوه، و وداع ملت ایران اسلامی و مسلمانان جهان با امام خمینی (ره) و غم انگیز‌ترین روز تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام خمینی (ره) سیاستمداری عارف، مجتهدی اعلم، شخصیتی برجسته و مظهر وحدت و یگانگی مسلمانان جهان بود و بی شک میراثی جاودان و ماندگار باقی گذاشت.

قیام الهی ۱۵ خرداد یادآور به بار نشستن درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران است و نقطه عطفی در آغاز انقلاب به شمار می‌آید و اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام الهی ۱۵ خرداد، سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهادت حضرت امام جعفرصادق (ع) مظهر صداقت و علم را به مسلمانان جهان، ملت بزرگ ایران، به ویژه مردم استان خوزستان و اهواز تسلیت عرض می‌نمایم و توفیق روز افزون و سربلندی، عزت و اقتدار انقلاب اسلامی را در سایه لطف و عنایات الهی و توجهات حضرت، ولی عصر (ع)، تحت زعامت مقام معظم رهبری مسئلت دارم.

امام خمینی (ره) صفحه جدیدی در تاریخ اسلام و ایران گشود

در پیام سـرگرد پاسدار مهدی طرفی فرمانده سپاه ناحیه دشت آزادگان آمده است: چهاردهم خرداد ۱۴۰۰، سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی بزرگ مردی که با پشتوانه ایمان و توکل به قدرت لایزال الهی و اعتقاد به حضور قدرتمند مردم، کاخ ظلم و استبداد را ویران کرد و صفحه جدیدی را در تاریخ اسلام و ایران گشود.

بدینوسیله سالروز ارتحال جانسوز وجانکاه حضرت امام خمینی (ره) این مرد بزرگ، و شهدای قیام ۱۵ خرداد را به همه عاشقان و رهروان ولایت بخصوص مردم شهیدپرور و ولایتمدار دشت آزادگان پایتخت غیرت جهان تسلیت و تعزیت عرض نموده و امید است با پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادامه دادن راه شهدای انقلاب، تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی، بیش از پیش تلاش نماییم.

امام خمینی (ره) آزادی و آزادگی را معنا بخشید

در پیام رضا قیصی پور مدیرکل اداره استاندارد استان خوزستان آمده است: چهاردهم خرداد، سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که با تکیه بر باور درونی و با تاسی از فرهنگ عظیم ولایی و نبوی بر بلندای تاریخ سرود فتح سر داد و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.

امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است، بزرگ مردی که با سلوک علمـی و عملی خویش و به پشتوانه ایمان و اعتقاد و محبت همیشه ماندگارش در دل‌های ایرانیان جاودانه مانده و فصل نوینی فراروی تاریخ ایران گشوده است.

۱۵ خرداد نیز سرآغاز تحقق اراده مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و به ثمر نشستن خواست ملت بزرگ ایران است و این قیام نقطه عطف مبارزات مردم در بر کندن ریشه بیداد در کشور بوده است، همه ما مردم، وارث خون شهدای بزرگواری هستیم که با اعتقادات خود، گام در راه مبارزه و جهاد نهادند و وظیفه همه ما است تا رهرو آن مبارزان در جهت ترویج فرهنگ اسلام و انقلاب باشیم.

اینجانب ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و شهادت یاران با وفایش در فاجعه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به همه رهروان ولایت بخصوص جامعه اداره کل استاندارد خوزستان و مردم کشورمان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و امید است با پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و ادامه دادن راه شهدای انقلاب، تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری مدظله عالی در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسالمی و سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی، بیش از پیش تلاش کنیم.

درس آموزی امام خمینی (ره) از مکتب امام صادق (ع) قیام ۱۵ خرداد را رقم زد

در پیام علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب تشیع، سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آمده است: حضرت امام جعفر صادق (ع) بزرگ شخصیتی است که با زحمات طاقت‌فرسا و تلاش‌های بی‌وقفه خود بقاء و استمرار دین مبین اسلام را تضمین کرد و شمع همیشه فروزانی شد در مسیر رهروان اسلام ناب محمدی و سرانجام به دست منصور خلیفه ستمگر عباسی به شهادت رسید و روح بلندش به سوی معبود در ملکوت اعلی پر کشید.

تقارن شهادت این امام همام با سی و دومین سالگرد عروج عالم ربانی، مرجع علیقدار و از سُلاله مکتب نور و ایمان آل صادق علیه السلام معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و رهرو اسلام ناب محمدی حضرت امام خمینی (ره) که مردم مسلمان ایران اسلامی، جهان اسلام و آزادی خواهان دنیا را در مصیبت خود داغدار کرد.

درس آموزی امام خمینی (ه) از مکتب امام صادق (ع) و تربیت شاگردان بی شمار و نشر فرهنگ ناب اسلامی باعث شد که در ۱۵ خرداد ماه ۱۳۴۲ نهضت حسینی و حماسه‌ای تاریخی با رهبری امام خمینی (ه)، این عبد صالح و از فرزندان برومند امام جعفر صادق (ع) علیه ظلم و استبداد یزیدیان ستمگر زمان آغاز شود تا اسلام و ارزش‌های ناب اسلام محمدی (ص) همواره جاودان و ماندگار بماند و این قیام مبداء پیروزی انقلاب اسلامی شد.

دل‌ها در حالی به سوگ پیر جماران نشست که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری فرزانه و درس آموخته مکتب امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، سکان هدایت و رهبری ملت آزاده ایران و مسلمانان جهان اسلام را بر عهده گرفته و در پرتو عنایات حضرت، ولی عصر (عج) به منزلگاه سعادت هدایت می‌نماید.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدار انقلاب اسلامی، ۸ سال دفاع مقدس، حریم ولایت، امنیت، علمی و سلامت، شهادت ششمین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صاق (ع)، سالگرد ارتحال بزرگ منادی مکتب جعفری امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را به محضر مقدس منجی عالم بشریت حضرت، ولی عصر (عج) و ملت بزرگ ایران اسلامی، همکاران قضایی و اعضاء خدوم شورا‌های حل اختلاف تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم و از درگاه باری‌تعالی، عزت، سربلندی و پیشرفت ایران اسلامی و ملت‌های مسلمان را خواهانم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار