مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: ۵ هکتار آبیاری زیرسطحی قطره‌ای در باغات پسته برای اولین بار درخلیل آباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمود شبان مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: باتوجه به رشد روز افزون جمعیت، محدود بودن منابع آب و مصرف بالای آب در بخش کشاورزی باید از قطره قطره آب به نحو مطلوب استفاده کرد.


او افزود:کشاورزی در شهرستان خلیل آباد به دلیل کم آبی دچار چالش زیادی شده است و سیستم آبیاری زیرسطحی قطره‌ای روشی نوین برای آبیاری درختان و مرهم درد بی آبی این خطه می‌باشد. آبیاری قطره‌ای زیرسطحی نوعی آبیاری قطره‌ای است که در آن با قرار دادن لوله‌های آبده و قطره چکان‌ها در زیرسطح خاک، آب و عناصر غذایی از طریق خاک ناحیه ریشه به طور مستقیم در اختیار گیاه قرار می‌گیرند.


 مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد ادامه داد: ۵ هکتار آبیاری زیرسطحی قطره‌ای در باغات پسته برای اولین بار در شهرستان خلیل آباد به بهره برداری رسید.


شبان بیان کرد: در این روش آب مستقیما در زیر خاک و درپای ریشه تخلیه شده و در همانجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد در این روش به دلیل محدود بودن تبخیر، تجمع شوری نیز کمتر بوده و همچنین افزایش حجم خیس شدگی خاک و کاهش علف هرز و عملیات خاک ورزی است.


انتهای پیام//م. د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام من لیسانس کشاوزری دارم میخواهم باغی 10000متری احداث کنم ولی جهاد خلیل اباد از دادن تسیهلات قطرهای کردن وداربستی کردن به من جوان تحصیل کرده بخش کشاورزی خودداری کرده سنگ جلوی پای کشاورزان می اندازند