مهم‌ترین حوادث ۱۳ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز  پنجشنبه سیزدهم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال تریاک با موتورسیکلت

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از زین ۲ دستگاه موتورسیکلت در شهرستان نی ریز ۱۰۹ کیلو تریاک کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند راکبان ۲ دستگاه موتورسیکلت قصد انتقال مقداری تریاک از محور‌های خاکی به این شهرستان دارند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور‌های خاکی و فرعی اطراف روستای بنه کلاغی عزیمت و هر ۲ دستگاه موتورسیکلت که در حال تردد بودند را شناسایی و دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر دو دستگاه موتورسیکلت را توقیف کنند، گفت: با توجه به کوهستانی بودن منطقه یکی از راکبان که عرصه را بر خود تنگ دیده بود متواری و راکب دیگر نیز دستگیر شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در بازرسی از زین موتورسیکلت‌های توقیفی ۱۰۹ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: تلاش برای دستگیری متهم متواری با جدیت ادامه دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه قاچاقچی دستگیر شده پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، گفت: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۲۴ کیلو مواد مخدر در عملیات پلیس داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۲۴ کیلو مواد مخدر در عملیات روز گذشته ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی داراب حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند هر دو خودرو را توقیف و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی دلالت دهند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: در بازرسی از هر دو دستگاه خودرو ۱۱۷ کیلو تریاک و ۷ کیلو حشیش (در مجموع ۱۲۴ کیلو) کشف شد.

سرهنگ نوشاد از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

۵۶ راس گوسفند قاچاق به مرز نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف ۵۶ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی اظهار داشت: ماموران انتظامی "بوانات" در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۵۶ راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل از دامپزشکی را کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: شهروندان می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه اثرگذار باشند.

۲۳ دستگاه بیت کوین بدون مجوز در شیراز کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت: در بازرسی از دو انبار ۲۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در دو انبار در سطح شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و یک دستگاه پاور خارجی قاچاق و فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در کارگاهی واقع در همایجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و یک دستگاه پاور خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان، ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال تعیین شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف گردو قاچاق میلیاردی در فراشبند

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند از کشف ۸۴۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی بیان کرد: ماموران انتظامی فراشبند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه سواری سمند حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۴۰ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق کشف و ۲ نفر راننده نیز دستگیر شدند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

برق گرفتگی منجر به مرگ ۲ نفر در گلخانه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برق گرفتگی منجر به فوت دو مرد ۳۰ و ۴۰ ساله حین جا به جایی میله‌های گلخانه در شهرستان بیضاء خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد برق گرفتگی در گلخانه‌ای در یکی از روستا‌های شهرستان بیضاء، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و نظریه کارشناسان مطلع شدند که ۲ مرد ۳۰ و ۴۰ ساله حین جا به جایی میله‌های گلخانه و برخورد با کابل برق دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه اجساد متوفیان تحویل پزشکی قانونی شد، از کارگران و کارفرمایان خواست حین انجام کار جوانب ایمنی را رعایت کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران کلانتری "۱۱ شهید ساریخانی لارستان مطلع شدند فردی با هویت معلوم در منزل خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگا‌های استخراج ارز می‌کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

مجروح شدن پیرمرد ۶۵ ساله بر اثر حمله خرس وحشی

فرمانده انتظامی اقلید گفت: روز گذشته خرس وحشی به پیرمرد ۶۵ ساله که در حال چیدن گیاهان دارویی بود حمله و وی را به شدت مجروح کرد.

سرهنگ مراد صارمی اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حمله خرس وحشی به پک پیرمرد در ارتفاعات کوه‌های "امامزاده اسماعیل" اقلید بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پیرمردی ۶۵ ساله برای چیدن گیاهان دارویی به ارتفاعات کوه رفته که یک قلاده خرس وحشی به وی حمله و او را از ناحیه سر، پا و دستهایش مجروح کرده است.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه مجروح توسط عوامل امدادی به بیمارستان انتقال داده شد، به مردم هشدار داد از ورود به ارتفاعات و مناطق بکر و طبیعی که احتمال وجود حیوانات وحشی است خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار