مهم‌ترین حوادث ۱۱ خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه یازدهم خردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بالغ بر ۳۰۵ میلیارد کالای قاچاق در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال کالای قاچاق خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: دومین مرحله طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان و همکاری سایر یگان‌های انتظامی به مدت ۷۲ ساعت اجرایی شد.

او ادامه داد: در این راستا ۸۲ دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و در بازرسی از آن‌ها مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله‌های قاچاق بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۱۱۱ متهم دستگیر و با تشکیل ۱۰۹ فقره پرونده، به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار حبیبی گفت: مبارزه بی امان با کالای قاچاق به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار دارد.

کشف بیش از ۴۷ کیلو تریاک در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف ۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک با همکاری پلیس چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی بیان کرد: در پی گزارش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان چهار محال و بختیاری مبنی بر اینکه ۲ نفر با هویت معلوم با یک سواری سمند در حال انتقال تریاک از شیراز به استان‌های شمالی کشور می‌باشند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی اقلید قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی سریعا به محور شیراز-اصفهان اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو سمند را شناسایی و دستور ایست را صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده و سرنشین با به جا گذاشتن خودرو متواری شدند، گفت: در بازرسی از آن ۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه در این خصوص یک سواری پراید با ۲ سرنشین که اسکورت محموله بود توقیف و متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف دارو و لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۶۰۰ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و داروی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا داراب هنگام پایش فضای مجازی با صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام روبرو شدند که مدیر آن اقدام به تبلیغ و فروش دارو و لوازم آرایشی غیر مجاز می‌کرد.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدمات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۶۰۰ قلم انواع دارو و لوازم آرایشی غیرمجاز و قاچاق کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: قاچاق کالا خصوصا کالا‌های سلامت محور که امنیت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد خط قرمز پلیس بوده و نیروی انتظامی با حضور فعال و هوشمندانه در سطح کشور اجازه فعالیت به سودجویان و هنجارشکنان را نخواهد داد.

۲۵ میلیارد کلاهبرداری در پرونده زن و شوهر

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری زن و شوهری که از طریق درج آگهی و هدایت شهروندان به صفحات فیشینگ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار آگهی تحت عنوان "اخذ وام" و یا دریافت وام بدون ضامن مشاهده و پس از مراجعه به سایت اعلام شده مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که کلاهبرداران پس از درج آگهی در سایت دیوار و به بهانه بررسی مدارک اولیه و ثبت در سامانه بانکی، قربانیان را به درگاه جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب آنان می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: کارشناسان با انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهمان که زن و شوهر بودند را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۰۰ شهروند اقرار کردند، اظهار داشت: زن و شوهر کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام سایبری با اشاره به اینکه شهروندان برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه و هرگز فریب آگهی‌های اغوا کننده در فضای مجازی نخورند، گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir آماده دریافت هرگونه نقطه نظرات شهروندان است.

قتل سال ۸۷ توسط دو بردار انجام شده بود

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری قاتل و برادرش خبر داد که در اردیبهشت سال ۸۷ مردی ۲۹ ساله را به قتل رسانده بودند.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۷ یک فقره قتل به پلیس اعلام و در بررسی‌ها مشخص می‌شود که ۲ راکب و ترک‌نشین یک دستگاه موتورسیکلت با اسلحه جنگی کلاش به سمت شخصی به هویت معلوم که در یک واحد مرغداری مشغول به کار بوده تیراندازی و وی را به قتل و سریعا از محل متواری می‌شوند.

او با بیان اینکه وقوع قتل در ساعات پایانی شب صورت گرفته و هیچ سرنخی در دسترس نبوده است، افزود: ماموران انتظامی پس از سال‌ها کار فنی و تخصصی موفق شدند هویت عاملان تیراندازی را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند متهمان که ۲ برادر ۴۱ و ۴۳ ساله بودند را دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دهند، گفت: قاتل و برادرش در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات شخصی عنوان کردند.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، تصریح کرد: برخورد با هنجارشکنان و کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت عمومی شوند به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق

فرمانده انتظامی آباده گفت: در بازرسی از یک واحد دامداری ۱۱ دستگاه بیت کوین قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری "۱۱ انقلاب" با اقدامات فنی و تخصصی از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک واحد دامداری در یکی از محله‌های شهرستان آباده مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

موتورسیکلت ۸ میلیاردی قاچاق درفسا کشف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۸ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق، ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی از دپو یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از پارکینگ‌های اختصاصی شهرستان فسا مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین خارجی قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف را ۸ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲۰ دستگاه کارت گرافیک قاچاق

فرمانده انتظامی مهر از کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان مهر حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری سانتافه به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اظهار کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۲۰ دستگاه کارت گرافیک و ۵ عدد تبلت خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی مهر با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

۵ تن شیر خشک قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از کشف ۵ تن شیر خشک قاچاق در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی خرامه هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه کامیون و وانت نیسان مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۴ هزار و ۹۷۵ کیلوگرم شیر خشک خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز حمل کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با اشاره به اینکه ارزش شیر خشک‌های مکشوفه ۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۰ هزارکیلوگرم آرد خارج از شبکه توزیع

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۰ هزار کیلوگرم آرد فاقد مجوز و خارج از شبکه توزیع خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: در راستای مبارزه با کالای قاچاق ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰ هزار کیلوگرم آرد قاچاق و خارج از شبکه توزیع کشف شد، افزود: در این راستا راننده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: پلیس با تمام توان با پدیده شوم قاچاق مبارزه خواهد کرد و شهروندان نیز می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار