۲۰۵ آرماتور بند امروز در دانشگاه قم باهم به رقابت پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آزمون رتبه بندی آرماتوربندان، قالب بندان و بتون ریزان در دانشگاه قم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

در این آزمون ۲۰۵ آرماتور بند که حدود سه ماه قبل در دوره‌های آموزشی ۱۲ ساعته نظام مهندسی شرکت کرده بودند، به ۳۰ سوال نظام مهندسی پاسخ دادند.

امین مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی قم به خبرنگار ما گفت: تاکنون برای بیش از یک هزار نفر از برق کاران فعال در قم این آزمون برگزار و گواهی رتبه بندی اعطا شده است.

او افزود:در تلاش هستیم برای دیگر کارگرانی که در بخش‌های مختلف مانند گچ کاری و ... فعالیت می کنند این آزمون را برگزار و گواهی رتبه بندی مورد تایید نظام مهندسی را اعطا کنیم تا مهندسین مکلف شوند از توانمندی و ظرفیت کارگران قمی که دارای گواهی رتبه بندی هستند، استفاده کنند.

شیری ،رئیس کانون کارگران ساختمانی قم نیز در حاشیه برگزاری این آزمون به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار کارگر ساختمانی در استان ساماندهی شده اند که از این تعداد ۱۲۰۰ کارگر گواهی رتبه بندی نظام مهندسی را دریافت کرده اند و دیگر کارگران نیز به مرور این گواهی را دریافت می کنند.

نتایج این آزمون تا اواخر خرداد ماه امسال از طریق سازمان نظام مهندسی و کانون کارگران ساختمانی اعلام می‌شود.

یک آرماتوربند (آهنگر یا میلگردکار) یک صنعت‌گر است که آرماتور‌های تقویت کننده فولادی را که به عنوان میلگرد نیز شناخته می‌شود،  در موقعیت خود نصب کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار