اولین آزمون دوره آموزشی میانجیگری در ۱۵ استان کشور از جمله قم برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام والمسلمین صادقی، معاون رئیس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری هم زمان اولین آزمون دوره آموزشی میانجیگری با حضور ۵۶۰ شرکت کننده در ۱۵ استان کشور گفت: افرادی که بتوانند این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند پروانه شروع میانجیگری از طرف مرکز توسعه حل اختلاف دریافت می کنند.


او گفت: میانجی گر‌ها در موضوعات کیفری ورود می کنند و با سرعت زیاد و صرف کمترین هزینه با کاهش اختلافات‌های مردم، منجر به حل و فصل دعاوی خواهند شد.


رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور کاهش تعداد پرونده‌ها و دعاوی مطرح شده در محاکم قضایی را یکی از مزایای فعالیت مراکز میانجیگری دانست و گفت: این مراکز با ارائه راه حل مناسب و منصفانه برای اختلاف‌های مردم تعداد زیادی از پرونده‌های قضایی را ختم به صلح و سازش می‌کنند.


حجت الاسلام والمسلمین صادقی به دیگر راه‌های کم کردن پرونده‌ها در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: میانجیگری تنها یکی از این راه هاست و دستگاه قضایی از شورا‌های حل اختلاف، داوری و مذاکره هم برای حل مشکلات مردم بهره مند می‌شود.


اوهمچنین بر ضرورت کاستن از حجم پرونده‌ها در محاکم قضایی اشاره کرد و افزود: با کاهش حجم پرونده ها، قاضی زمان بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌ها در اختیار خواهد داشت و استحکام آرای قضایی تقویت خواهد شد.


معاون رئیس قوه قضاییه با بیان این که میانجی گر‌ها عمدتا تحصیلکرده و دانش آموخته رشته‌هایی هم چون حقوق، روانشناسی، فقه و... هستند عنوان کرد: محدودیتی برای پذیرش این شرکت کنندگان وجود ندارد و جواب آزمون نیز تا هفته آینده از طریق تارنمای مرکز توسعه حل اختلاف کشور به نشانی shoradad.eadl.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار