حمله سایبری گسترده کشتارگاه‌های آمریکا را تعطیل کرد

سازمان FBI از REvil به عنوان گروه مهاجم در حمله سایبری به شرکت تامین کننده گوشت JBS نام برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، FBI گفته است که گروه مجرمان سایبری REVil (که به Sodinokibi نیز معروف است) عامل حمله اخیر به تامین کننده گوشت JBS بوده است. این اظهار نظر به دنبال بیانیه معاون مطبوعاتی کاخ سفید کارینه ژان پیر است، که نشان می‌دهد این حمله احتمالاً از یک سازمان مستقر در روسیه صورت گرفته است.

نقش گروه REvil در حملات سایبری اخیر

گروه REvil قبلاً هم در حملات باج افزار‌های اپل و ایسر و همچنین حمله Travelex در سال گذشته نقش داشته است. با این حال، نفوذ به شرکت JBS می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای داشته باشد، چون این شرکت بزرگترین تامین کننده گوشت در جهان است و این حادثه برخی از بزرگترین کشتارگاه‌های ایالات متحده را تعطیل کرده است.

حمله سایبری گسترده کشتارگاه‌های آمریکا را تعطیل کرد

این دومین حمله مهم به زیرساخت‌های ایالات متحده توسط مجرمان سایبری روسی است که در این چند ماه شاهد آن بوده ایم. همچنین در حالی که دفتر مرکزی JBS در برزیل قرار دارد ، این شرکت می‌گوید آسیب‌ها در ایالات متحده، کانادا و استرالیا رخ دادند. شرکت مایکروسافت هم چند روز پیش از وقوع یک حمله سایبری خبر داد و گفت: گروهی که به دنبال حمله سایبری به SolarWinds  شناسایی شدند، اکنون سازمان‌ های دولتی، اتاق‌ های فکر، مشاوران و سازمان‌ های غیر دولتی را هدف قرار داده اند.

شرکت مایکروسافت اظهار داشت: " در این هفته ما حملات سایبری را عامل تهدید سازمان‌های دولتی، اتاق‌های فکر، مشاوران و سازمان‌های غیر دولتی دیدیم. این اظهارات هفته‌ها پس از حمله باج افزار در ۷ ماه مه به Colonial Pipeline باعث بسته شدن بزرگترین شبکه خط لوله سوخت ایالات متحده به مدت چند روز شد و این امر باعث اختلال در تأمین سوخت آمریکا شد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: حمله سایبری ، هک کردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار