مقامات ایرلند اعلام کردند از پرداخت باج به مهاجمین سایبری خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، سیستم HSE سرویس بهداشت ایرلند، روز جمعه تمام سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را به دنبال حمله قابل توجه باج افزاری که باعث اختلال در آزمایش COVID-۱۹ و سایر خدمات درمانی شده است، خاموش کرد. البته به نظر نمی‌رسد برنامه واکسیناسیون کرونا در این کشور تحت تأثیر قرار گرفته باشد.

یک مقام دولتی به ایستگاه خبری RTE اعلام کرد که یک گروه سایبری بین المللی، مسئول این حمله است. او گفت: این جاسوسی نبود. این یک حمله سایبری بین المللی بود. آن‌ها یک باند جنایتکار اینترنتی هستند که برای پول این کار را انجام داده اند.

ایرلند به مهاجمین سرویس بهداشت ملی خود باج نمی‌دهد

میشائیل مارتین (Micheál Martin)، یکی از مقامات ارشد این کشور، می‌گوید ایرلند هیچ باجی به مهاجمین سایبری پرداخت نخواهد کرد. طبق گزارش‌های دریافتی، دولت ایرلند یک تقاضای باج دریافت کرده است که باید با بیت کوین پرداخت شود. طبق گزارش RTE، به نظر می‌رسد این حمله بر داده‌های ذخیره شده در سرور‌های مرکزی سیستم سلامت تأثیر بگذارد، اما به نظر نمی‌رسد داده‌های درمانی به خطر بیفتد.

ایرلند به مهاجمین سرویس بهداشت ملی باج نمی‌دهد

دیروز نهاد HSE این کشور، در توئیتی نوشت که سیستم‌های IT خود را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، برای محافظت از آن‌ها در برابر حملات، خاموش کرده است.

به گفته استفان دونلی (Stephen Donnelly) وزیر بهداشت ایرلند، این حمله روز جمعه بر خدمات بهداشتی و مراقبت اجتماعی این کشور تأثیر شدیدی داشت، اما خدمات اورژانس به طور عادی به کار خود ادامه داد. او تکرار کرد که واکسیناسیون کرونا در ایرلند طبق برنامه، ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار