حاجی میرزایی گفت: لایحه نظام رتبه بندی معلمان هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و نمایندگان انگیزه خوبی برای تبدیل این لایحه به قانون دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محسن حاجی میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با ستاد ملی کرونا مقرر است واکسیناسیون معلمان به عنوان یکی از اقشار مهم جامعه مرداد ماه انجام گیرد.

او ادامه داد:  امیدواریم با واکسیناسیون معلمان بتوانیم مهر سال ۱۴۰۰ کلاس‌های درس را به صورت حضوری برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: تجربه یک ساله آموزش در دوران کرونا اثبات کرد معلم و مدرسه هیچ جایگزینی ندارند و باید بتوانیم مدارس را دوباره دایر کنیم تا آموزش باکیفیت در مدرسه انجام شود.

حاجی میرزایی در خصوص نظام رتبه بندی معلمان گفت: لایحه از طریق دولت تقدیم مجلس شده و کلیات آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات به تصویب رسیده است. همچنین با پیشنهاد مجلس فوریت لایحه به رای گذاشته شده و با اولویت و فوریت آن موافقت شده است.

او بیان کرد: در اولین جلسه مجلس در هفته آینده این لایحه در دستور کار قرار می‌گیرد و نمایندگان مجلس انگیزه خوبی برای تبدیل این لایحه به قانون دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای نظام رتبه بندی معلمان ۵ هزار میلیارد تومان است که هر زمان طرح رتبه بندی تصویب شود، برای معلمان واجد شرایط از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ این قانون اعمال می‌شود.

حاجی میرزایی ادامه داد: در سال نخست اجرای طرح، مراحل احراز صلاحیت‌ها انجام می‌گیرد و به تدریج در مدت سه سال معلمان در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند.

او همچنین پس از بازدید از دو حوزه امتحانی پایه‌های نهم و دوازدهم در شهر بوشهر، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در حوزه‌های امتحانی مطلوب خواند.

در ادامه سفر‌های استانی اعضای هیات دولت به استان ها، صبح امروز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به بوشهر وارد شد.

دیدار با امام جمعه بوشهر، دیدار با معلمان منتخب استان و پخش زنده این برنامه در گروه معلمان استان در شبکه شاد، شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش استان، دیدار با نمایندگان دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی، افتتاح واحد آموزشی شش کلاسه در روستای محمد عامری بخش دلوار و حضور در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان برنامه‌های سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به استان بوشهر است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۲:۴۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
مگه میشه بارها بره مجلس