معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی در آزمون‌های حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم با جدیت رعایت می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسین درتاج  معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به آغاز امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت، بیان کرد: امتحانات پایه نهم تا ۱۷ خرداد، پایه دوازدهم نظری تا ۲۴ خرداد و پایه‌های دوازدهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا ۱۵ مرداد ادامه دارد.

او ادامه داد: حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم و دوازدهم معادل ۱۲/۵ درصد دانش‌آموزان، امتحانات پایانی خود را به شیوه حضوری برگزار می‌کنند و آموزش و پرورش تلاش می‌کند تا با اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، نگرانی خانواده ها را برطرف کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: رعایت فاصله مناسب حدود دو متر بین صندلی‌ها، تهویه مناسب و استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن مستمر حوزه‌های امتحانی و افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی از اقدامات برنامه ریزی شده برای برگزاری امتحانات است.

درتاج با بیان اینکه ۱۷ هزار و ۳۸۰ دانش آموز پایه نهمی در ۴۷۳ مدرسه استان تحصیل می‌کنند، عنوان کرد: سوالات امتحانات پایه نهم به صورت استانی طرح می‌شود و با برنامه یکسان به صورت مدرسه‌ای برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: به طور میانگین در هر مدرسه ۳۷ دانش‌آموز در یک یا دو گروه برای امتحانات حضوری شرکت می‌کنند و برای تعداد کمی مدرسه با جمعیت دانش آموز بیش از ۱۰۰ نفر، برنامه‌ریزی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هفت هزار و ۸۱۳ دانش‌آموز پایه دوازدهم شاخه نظری به اضافه داوطلبان آزاد، راه دور، بزرگسالان و ایثارگران در ۱۲۷ حوزه نهایی آزمون حضوری خواهند داشت یعنی به طور میانگین هر حوزه ۷۵ داوطلب دارد و با توجه به اینکه هر دو رشته نظری در یک روز امتحان دارند، این تعداد به حدود نصف کاهش پیدا می کند و از نظر تراکم نفرات جای نگرانی نیست.

درتاج بیان کرد: امتحانات مدارس بزرگسال، مدارس ایثارگران، آموزش از راه دور، تغییر رشته تحصیلی، تعیین رشته تحصیلی، جهش تحصیلی، تعیین پایه و دروس کارگاهی پایه‌های دهم و یازدهم هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز مطابق آیین نامه‌های مربوط در زمان خاص خود به شیوه حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.