با انتخابات شوراها؛

از تبلیغات مجازی تا مناظره شورای شهری ها

آخرین خبرها و شنیده های انتخاباتی شوراها در استان کرمان را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فضای مجازی ظرفیتی را ایجاد کرده که می توان از آن برای تبلیغات به نحو مناسبی استفاده کرد به گونه ای که نیاز نباشد در این شرایط کنونی که ویروس کرونا همه گیر شده است در جلسات سالنی شرکت کنیم، البته این که اطلاعات مورد نظر از کاندیداها را از کجا به دست می آوریم و چقدر مستند هستند هم مهم است در این بسته انتخاباتی که ویژه شوراها خواهد بود تلاش خواهیم کرد خبرهای این حوزه را به خوبی منعکس کنیم پس با ما همراه باشید.

کرونا بر روی ثبت نامی های شوراها تاثیر گذاشته است

بصیری ،رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا، تعداد شعب اخذ رای در استان افزایش یافته، گفت: تلاش می‌شود شعب در فضای باز فعالیت داشته باشند و در جنوب به دلیل گرمای هوا مشکل داریم که سعی بر این است سالن با فضای وسیع و تهویه مناسب تامین شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه ۸۴ شهر با ۴۴۰ کرسی شورای شهر در استان داریم، افزود: ۲۰۵۶ نفر کل ثبت نامی داوطلبان برای شورای شهر است که ۱۸۰۲ نفر تائید شدند و تفاوت آرای ثبت نامی و تائید شدگان به دلیل انصراف ۹۸ نفر از داوطلبان است.

بصیری تصریح کرد: در بحث انتخابات شورا‌های روستا‌ها خیلی تلاش شد روستایی بدون شورا نماند، زیرا به دلیل کرونا، عملکرد شورا‌های قبل و کاهش تعداد ثبت نامی‌ها نگران روستا‌ها بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: ۲۸۱۲ روستای واجد شرایط تشکیل شورا در استان داشتیم که از این تعداد ۱۴۲ روستا دارای شورای پنج نفره برای ۷۱۰ کرسی هستند و ۲۶۷۰ روستا شورای سه نفره برای ۸۰ هزار و ۱۰ کرسی دارند.

او اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۷۵۷ نفر در مرحله اول برای شرکت در انتخابات شورا‌های روستای استان ثبت نام کردند و ۱۵ هزار ۶۸۲ نفر تائید صلاحیت شده اند و روند تائید صلاحیت‌ها هنوز ادامه دارد.

بصیری تصریح کرد: تشکیل شورا در ۶۳ روستا در استان کرمان به حد نصاب نرسید که این روستا‌ها خالی از سکنه بودند.

از تبلیغات مجازی تا مناظره شورای شهری ها

۱۶ خردادماه، اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های شهر

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان از پیش بینی ۱۶۳۸ شعبه اخذ رای ثابت و ۱۲۰۱ شعبه اخذ رای سیار در سطح استان خبر داد.

 علیار اسکندری‌نسب ، دبیر ستاد انتخابات استان کرمان  گفت: ۲۸۳۹ شعبه اخذ رای در سراسر استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا پیش‌بینی شده است که ۱۲۳۳ شعبه شهری و ۱۶۰۶ شعبه روستایی هستند.

او به وجود ۱۶۳۸ شعبه اخذ رای ثابت و ۱۲۰۱ شعبه اخذ رای سیار در سطح استان اشاره کرد و افزود: ۱۱۵۷ شعبه ثابت و ۷۶ شعبه سیار در حوزه شهری و ۴۸۱ شعبه ثابت و ۱۱۲۵ شعبه سیار در حوزه روستایی در نظر گرفته شده‌اند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان با بیان اینکه تعرفه‌ها و اقلام مورد نیاز برای برگزاری انتخابات نیز تحویل گرفته شده و اکنون در مرکز استان نگهداری می‌شوند، گفت: دستگا‌ه‌های احراز هویت نیز برای به روزرسانی در حال ارسال به مرکز هستند.

اسکندری‌نسب از آمادگی ۱۰۰ درصدی شعب اخذ رای در سراسر استان نام برد و عنوان کرد: مشکلی در زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در برگزاری انتخابات نداریم.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان گفت: بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی شهر‌ها تمام شده و بعد از بررسی اعتراضات در تهران، نتیجه نهایی در تاریخ ۱۶ خرداد ماه اعلام می‌گردد.

اسکندری‌نسب ابراز داشت: مجموع داوطلبان ثبت‌نامی شورا‌های اسلامی روستا ۱۶ هزار و ۷۵۷ نفر بودند که ۱۶ هزار و ۲۳۸ نفر در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شده و به هیات‌های نظارت ارجاع داده شدند.

اوافزود: در هیات‌های نظارت ۱۵ هزار و ۶۸۲ کاندیدا مورد تایید قرار گرفتند ضمن آنکه احراز صلاحیت ۴۹۶ نفر تایید نشد که در دست بررسی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: در مجموع ۹۰ نفر از داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها انصراف داده اند که نتایج نهایی تا ۱۵ خرداد ماه اعلام و تبلیغات انتخابات شورا‌های شهر و روستا از ۲۰ خرداد ماه آغاز خواهد شد.

از تبلیغات مجازی تا مناظره شورای شهری ها

اما شنیده ها...

۱-اما از برخی شهرستان ها خبر رسیده که برخی کاندیداها در فضای مجازی مشغول تبلیغ هستند و برخی از عید نوروز به هر مناسبتی خودشان را نشان می دهند.

۲-البته دیده شده در برخی از نشست های داخل استانی مناظره هایی برای شوراهای شهر در حال برگزاری است که با توجه به اعلام نشدن زمان آغاز تبلیغات کمی تعجب برانگیز است.

از تبلیغات مجازی تا مناظره شورای شهری ها

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار