مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: ۷۰ هزار نفر در استان اصفهان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی ابارشی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اصفهان در خصوص بیمه تأمین اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: ۷۰ درصد از حق بیمه‌شدگان توسط دولت به صورت یارانه غیرنقدی پرداخت می‌شود و مابقی توسط بیمه شده پرداخت می‌شود که سن بازنشستگی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر ۶۵ سال است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اصفهان افزود: ۷۰ هزار نفر در استان اصفهان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری می‌گیرند، امسال بعد از گذشت ۱۵ سال نخستین دوره بازنشستگی را داریم و کسانی که از سال ۸۴ عضو صندوق شدند بازنشسته و به جمع بازنشستگان بیمه اضافه می‌شوند.

او بیان کرد: همشهریان در شهر‌ها نیز می‌توانند در قالب مشاغل کشاورزی از این خدمات استفاده کنند به خصوص خانم‌های خانه دار می‌توانند با کسب مهارت‌های قالی‌بافی، کشاورزی و صنایع دستی کارت مهارت دریافت کنند و عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند.

ابارشی خاطرنشان کرد: بسیجیان فعال می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه یا کارت عضویت بسیج عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند و از مزایایی این بیمه برخوردار شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اصفهان تصریح کرد: بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر اولین ثمره قانون اساسی جمهوری اسلامی به دنبال گسترش چتر بیمه اجتماعی در کشور و روستاییان است تا با تأمین حداقل معیشت و حفظ کرامت این عزیزان در ایام بازنشستگی و پیری حقوقی مانند کارکنان دولت داشته باشند.

او اظهار کرد: شغل بیش از ۹۰ درصد مردم سمیرم کشاورزی و دامداری است و دارای ۱۲۰ روستا و آبادی است که عضویت در این صندوق بیمه می‌تواند کمک بسزایی به این قشر از جامعه کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان اصفهان با حضور در بخش وردشت سمیرم در قالب میز خدمت پاسخگوی سوالات مردم و ثبت نام از خانواده‌های کشاورز و عشایر این منطقه بود.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.