تیم ملی فوتبال ایران فردا در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هنگ کنگ می‌رود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران فردا سیزدهم خرداد ماه در بازی حساس در چار چوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منامه  به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت.

تاریخچه دیدارهای ایران و هنگ کنگ 

تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ تاکنون ۶ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل این بازی ها، ۵ پیروزی برای ایران و ۱ پیروزی برای هنگ کنگ بوده‌ است. در این بازی‌ها جمعا ۱۲ گل به ثمر رسیده‌است که سهم تیم ایران ۱۱  گل و سهم هنگ کنگ یک گل می‌باشد.

۲ تیم ایران و هنگ کنگ اولین بار در تاریخ ۲۰ اردیبهشت  ۱۳۴۷ در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ در ورزشگاه شهید شیرودی به مصاف هم رفتند که ایران با ۲ گل مرحوم همایون بهزادی و علی جباری به پیروزی رسید.

بهترین برد ایران در برابر هنگ کنگ کسب نتیجه ۳ بر صفر بوده که در رقابت های  مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به دست آمده است.

۴۷ سال از آخرین پیروزی هنگ کنگ مقابل ایران می‌گذرد

تنها برد هنگ کنگی‌ها مقابل ایران به سال ۱۳۵۳ بر می‌گردد که هنگ کنگی‌ها در دیداری دوستانه با یک گل تیم ملی کشورمان را شکست دادند.

۹ بازیکن ایرانی با پیراهن تیم ملی ایران موفق شده اند دروازه هنگ کنگ را باز کنند که غفور جهانی با ۳ گل بهترین گلزن ایران در تاریخ تقابل تیم ملی با هنگ کنگ است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
لهشون میکنیم چش بادومیارو باو ن اینا فقط بلکه اون سه تیم دیگه رو هم با خاک یکسان میکنیم..لنگیایی ک میگن بچهای ما باغیرتن بفرما غیرتتونو نشون بدید همینطور ک برای لنگ بهترین بازی رو انجام میدین اینجام همون کارو کنین...
آخرین اخبار