مهم‌ترین اخبار درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان البرز را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، یکی از آفت های انتخاباتی شورای شهر کرج، نامزدهایی هستند که خودشان را نماینده اقوام مختلف معرفی می کنند و این مسئله باعث شده است شانس حضور افراد شایسته‌ در شورای شهر به دلیل این که ارتباطات طایفه‌ای و قومی کم‌رنگی دارند، کمتر شود.

رئیس یکی از لیست‌های انتخاباتی گفته است: به هیچ عنوان فامیل بازی و فشار افراد مختلف برای ورود به لیست را نمی‌پذیرد و هرگونه استفاده از روابط مورد تایید نخواهد بود، هرچند صحت سنجی این شعارها نیاز به بررسی و سپس اعتماد دارد.

درپی رای بی‌ رای گفتن های یک عده باید گفت که رای ندادن هم خودش یک انتخاب محسوب می‌شود، انتخابی که در آن برای خودت تصمیم نمی‌گیری و اجازه می‌دهی دیگران برایت تصمیم بگیرند.

برگزاری انتخاباتی امن و با مشارکت بالا از اولویت ها است

 شهبازی، استاندار البرز در جلسه آموزشی کارکنان حراست استانداری، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: مهمترین هدف ما در شرایط فعلی برگزاری انتخاباتی امن، با مشارکت بالا و سالم است و در این راستا هیچ فرد یا گروهی را حمایت و تخریب نمی‌کنیم و در نهایت در انتظار رای و نظر و انتخاب مردم هستیم.

او افزود: آرامشی که اکنون از سوی حراست‌های دستگاه‌های استان ایجاد شده است، تعامل بسیار خوبی در جهت پیشگیری از تخلفات فراهم کرده و شاهد نتایج مثبت این همراهی‌ها هستیم.

شهبازی گفت: مسئولان و کارکنان حراست‌های استان در این برهه حساس مسئولیت‌های خطیری بر دوش دارند که باید با اشراف کامل در نهایت تسلط، آگاهی و بردباری به آن‌ها رسیدگی کنند.

حواس پلیس فتا به تخریب‌های انتخاباتی هست؟

سرهنگ جلیلیان، سرپرست پلیس فتای البرز در این باره، گفت: پلیس فتا بر اسای امور محوله خود، حافظ امنیت فضای مجازی و رصد این فضا است.

او افزود: هرگونه تخلف انتخاباتی در فضای مجازی رصد و به مراجع قانونی گزارش می‌شود.

جلیلیان گفت: از فعالان فضای مجازی و حامیان کاندیدا‌ها در فضا‌های مجازی درخواست می‌کنیم که از فضای تخریب و اقدامات غیرقانونی خودداری کنند.

او افزود: تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی باید از بیستم خردادماه آغاز شود، اما عده‌ای به تبلیغات زودهنگام روی آورده اند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: تاکنون بیش از شصت مورد تخلف انتخاباتی درفضای مجازی ثبت و به مراجع قضایی گزارش شده است.

او افزود: افزایش شایعه‌های بی پایه و اساس از مسائل مهم این روز‌ها است بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم هر مطلبی را منتشر نکنند و در هر گروهی عضو نشوند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.