انتخابات ۱۴۰۰ گیلان در روزی که گذشت

استان گیلان برای انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه آماده می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ به صورت همزمان برگزار می‌شود.

در این تاریخ در گیلان انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه برگزار خواهد شد.

با ما همراه باشید با برخی از خبر‌های مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ در گیلان در روزی که گذشت:

بیش از یک میلیون و ٩۶۵ هزار گیلانی واجد شرایط رأی دادن در انتخابات

محمود قاسم نژاد، رئیس ستاد انتخابات گیلان تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد در این استان را یک میلیون و ٩۶۵ هزار و ۶٣٧ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۰ هزار و ۴٢٠ نفر رأی اولی هستند.

آمادگی بیش از ۳ هزار شعبه اخذ رأی در گیلان

ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز از آمادگی بیش از ٣ هزار شعبه اخذ رأی در استان خبر داد و گفت: ٣ هزار و ٩٢ شعبه اخذ رأی برای استان آماده شده که از این تعداد ٢ هزار و ٧١۴ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار است.

او افزود: ۶٠ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی و همچنین محافظ صندوق‌های اخذ رأی برای اجرای بهینه انتخابات همکاری دارند.

تخریب داوطلبان در فضای مجازی جرم است

جبار کوچکی نژاد، سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های گیلان با اشاره به اینکه بیشترین تخریب‌ها علیه داوطلبان در فضای مجازی رخ می‌دهد، گفت: دستگاه‌های متولی باید نظارت و برخورد کنند.

او با بیان اینکه در همه بخش‌ها و شهرستان‌ها هیئت نظارت فعال است، افزود: اگر کسانی تخلفاتی داشته باشند یا از طریق فضای مجازی اقدام به هنجارشکنی و تخریب افراد کنند مرتکب جرم شده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شورا‌های گیلان تصریح کرد: بداخلاقی و زیرپا گذاشتن قوانین انتخاباتی جرم بوده و مسئولیت نظارت بر این موارد در فضای مجازی نیز برعهده اداره ارشاد است.

نماینده رشت، رئیس ستاد مردمی رئیسی در گیلان

با حکم علی نیکزاد، رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، سید علی آقازاده، نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی در استان گیلان منصوب شد.

آقازاده در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نیز رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی در گیلان بود.

معرفی رئیس ستاد انتخابات همتی در گیلان

با حکم، ولی الله فاطمی اردکانی، رئیس ستاد همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، علیرضا سحرخیز به عنوان رئیس ستاد عبدالناصر همتی در گیلان انتخاب شد.

سحرخیز عضو حقیقی جبهه اصلاحات گیلان و عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در کشور است.

تغییر در صلاحیت داوطلبان میان دوره‌ای مجلس در گیلان

اسامی ۴ داوطلب رد صلاحیت شده انتخابات میان دوه‌ای مجلس آستانه اشرفیه به سبد تأیید صلاحیت شدگان برگشت.

احمد قنبریان، سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات در گیلان گفت: پس از بررسی اعتراض داوطلبان میان دوره مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه به شورای نگهبان از ۱۹ داوطلبی که در مرحله قبل عدم احراز یا رد صلاحیت شده بودند، ۴نفر تأیید شدند.

او با اشاره به تبلیغات داوطلبان میان دوره مجلس یازدهم افزود: تبلیغات انتخابات مجلس از ۲۰ خرداد ماه آغاز می‌شود و داوطلبان می‌بایست با رعایت قانون و اخلاق در فضای سالم فعالیت کنند.

انتخابات شهر رشت به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد

علی فتح اللهی، فرماندار رشت گفت: انتخابات این شهر برای نخستین بار به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

او افزود: بیش از ۱۲ هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان رشت هستند.

فرماندار رشت به واکسیناسیون فعالان شعبه‌های انتخابات علیه کرونا اشاره و تصریح کرد: در صورت تأمین واکسن، افرادی که در ستاد انتخابات فعال هستند علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.