مهم‌ترین اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی و سطح استان را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مردم استان فارس ۲۸ خردادماه امسال همزمان در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا  شرکت خواهند کرد شما می‌توانید مهمترین خبر‌های انتخاباتی که در فارس اتفاق افتاده است را اینجا بخوانید.

در باب اهمیت مشارکت در انتخابات، مقام معظم رهبری در بیاناتی انتخابات را برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید خواندند و افزودند: برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین کننده امنیت کشور خواهد بود، زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.

طبق اصل ۶ قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی اداره شود، از راه انتخابات: انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر این‌ها، یا از راه همه‌پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می‌شود. در موضوع اهمیت حضور در انتخابات، همواره مسئولان در رده‌های مختلف سخن گفته‌اند اما حرف اصلی را مردم می‌زنند.

با اعلام نامزد‌های نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان ستاد‌های انتخاباتی این افراد نیز در استان‌های مختلف شکل گرفته است. در همین راستا روسای ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در شورای وحدت و شورای ائتلاف در استان فارس نیز مشخص شد.

در حکمی از سوی منوچهر متکی رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت کشور، محمدجواد سلمان‌پور به عنوان رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت استان فارس منصوب شد.

همچنین مجید فروردین نیز به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی منصوب شده است. فروردین پیش از این سخنگوی شورای ائتلاف بود.

انتخابات در فارس در ۱۱۵ شهر برگزار می‌شود

سید احمد احمدی‌زاده، رئیس ستاد انتخابات استان فارس با بیان اینکه امسال انتخابات سختی در حوزه شهری و روستایی به عنوان پارلمان محلی و هم ریاست جمهوری داریم، اظهار داشت: انتخابات امسال با چند اتفاق (تحریم‌ها، شرایط کرونایی، بیانیه گام دوم انقلاب) پیوند خورده که متفاوت با دوره‌های گذشته شده است.

او با بیان اینکه ۱۱۵ شهر داریم که انتخابات در آن برگزار می‌شود، گفت:  در مجموع ۳۲۶۸ نفر در انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

احمدی‌زاده با بیان اینکه در سطح استان ۶۰۳ کرسی شورای شهر داریم که ۱۱.۶ درصد نسبت به دور گذشته افزایش دارد، گفت: ۲۶۳ نفر هم تاکنون انصرافی داشته‌ایم که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

معاون سیاسی استاندار فارس با اشاره به جزئیات بیشتر موضوع افزود: مجموع رد هیئت اجرایی و نظارت شهرستان هزار و ۱۸۷ نفر در سطح استان است که ۸۱۴ نفر در هیئت اجرایی رد شدند و مابقی در هیئت نظارت رد شده‌اند. در مرحله نظارت استان هم ۸۸۸ نفر رد شدند ۱۱۵ نفر هم تایید شدند.

احمدی‌زاده با اشاره به انتخابات شورای روستا با بیان اینکه اظهار داشت: ۲۳۰۰ روستا و ۲۶۶ تیره عشایری کوچ رو در استان فارس داریم که انتخابات شورا در آن‌ها انجام می‌شود و برای انتخابات شورای روستا ۱۴ هزار ۸۵۶ نفر ثبت نام کردند، گفت: ۸ هزار و ۶۲ کرسی اصلی برای انتخابات شورا‌های روستایی و عشایری داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس در ارتباط با شعب اخذ رای در استان فارس نیز گفت: اما آنچه قطعی شده تاکنون حدود ۴ هزار شعبه در حوزه ریاست جمهوری و انتخابات شورا‌ها است که نسبت به قبل از کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

احمدی‌زاده با تاکید بر سلامت و امنیت انتخابات در استان فارس افزود: ۸۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارت انتخابات در استان فارس است که تلاش می‌کنند انتخاباتی آرام و امن را برگزار کنیم.

همچنین شب گذشته ستاد‌های مردمی «رئیسی» در استان فارس آغاز به‌کار کار کرد و سید مصطفی قاسم در حاشیه افتتاح ستاد مرکزی انتخاباتی مردمی استان‌های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد در شیراز اظهار داشت: در سطح کلان‌شهر شیراز بیش از ۳۵ ستاد و همچنین در ۳۵ شهرستان دیگر از استان فارس، ستاد‌های مردمی آیت‌الله رئیسی فعالیت خودرا آغاز کرده است.


بیشتر بخوانید:


تشکیل ۴۰ تیم نظارت بر تبلیغات انتخابات در شیراز 

رئیس کمیته نظارت بر تبلیغات کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان شیراز گفت: تیم‌های نظارت بر تبلیغات کاندیداهای هر دو انتخابات در این شهرستان تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید:


انتخابات استان فارس زیر ذره‌بین هیئت نظارت

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس از اعضای هیئت نظارت و اجرایی خواست تا در صورت اطلاع از ارتکاب جرم موضوع را برای رسیدگی به مرجع قضایی ذی‌صلاح اطلاع دهند.


بیشتر بخوانید:


تخلفات انتخاباتی در استان فارس رصد می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه اصل در انتخابات پیشگیری از وقوع تخلف است گفت: تاکنون ۲۰۰ تذکر از سوی دادگستری به افراد و گروه‌ها به ویژه برای فعالیت در فضای مجازی داده شده است.

موسوی با بیان اینکه از ابتدای شکل‌گیری انتخابات تا پایان و اعلام نتایج دادگستری نقش اساسی دارد خاطرنشان کرد: اصل در دادگستری بی‌طرفی است چرا که مردم باید در یک فضای آزاد، رقابتی، سالم و در کمال امنیت رای دهند.

سید احمد احمدی زاده نیز با اشاره به جایگاه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی و لزوم توجه همه جانبه به امر انتخابات، گفت: تمامی فرایند‌های انتخابات با نظارت و ارزیابی نهاد‌های متولی در حال اجراست و خوشبختانه تا کنون اقدامات اجرایی به خوبی انجام شده است.

او افزود: وظایف مشخص وزارت کشور در قالب قوانین انتخابات به روشنی تدوین شده و در این راستا نیل به قانون محور اصلی فعالیت‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر لزوم تلاش برای افزایش مشارکت در انتخابات اظهار داشت: همه دست اندرکاران اجرایی انتخابات با انگیزه و اقتدار در این اتفاق مهم فعالیت دارند و در این مسیر با نیل به قانون و رعایت بی طرفی از بروز هرگونه تخلف پیشگیری می‌کنند.

احمدی زاده درادامه تامین و تجهیز شعب اخذ رأی و رعایت تمامی اصول بهداشتی را از جمله الزامات کاری برای فرمانداران عنوان کرد و افزود: برای سلامت و امنیت انتخابات همه باید پاسخگو باشیم و باید تلاش کنیم تا با انتخاب صحیح مکان شعب، شرایط مطلوب و ایمنی برای حضور مردم فراهم کنیم.


 

بیشتر بخوانید: 


این خبر بروز رسانی می‌شود...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار