دبیر شورای سلامت اهواز کاهش مرگ و میر سالمندان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را از تاثیرات تزریق واکسن کرونا به گروه‌های هدف عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز گفت: با واکسینه کردن افراد ۶۰ سال به بالا علیه کرونا ویروس که یکی از گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر هستند ۷۵ درصد موارد مرگ و میر در سالمندان کاهش می‌یابد.

او با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال در منطقه غرب اهواز واکسینه شدند، اظهار داشت: همچنین ۶۰ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال واکسن دریافت کردند که با دریافت محموله جدید واکسن، به مابقی افراد این گروه سنی واکسن کرونا تزریق می‌شود.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه بعد از واکسیناسیون سالمندان وارد گروه سنی ۱۸ تا ۵۹ سال با بیماری زمینه‌ای می‌شویم، تصریح کرد: به محض دریافت محموله جدید واکسن که احتمالا علاوه بر نوع وارداتی، واکسن ایرانی نیز خواهد بود، ادامه فاز دوم واکسیناسیون را در منطقه غرب اهواز انجام می‌دهیم.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز بیان داشت: با توجه به اتمام موجودی واکسن استان، کار واکسیناسیون فعلا در مراکز تجمیعی انجام نمی‌شود و از مردم انتظار داریم به این مراکز مراجعه نکنند، هم اکنون منتظر محموله جدید واکسن هستیم تا واکسیناسیون افراد ۶۵ سال به بالا را آغاز کنیم و به محض ورود محموله جدید، روند واکسیناسیون دنبال می‌شود و این موضوع را به اطلاع شهروندان می‌رسانیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.