مهم‌ترین اخبار درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام اسلامی می‌دانند.


بیشتر بخوانید


دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

نظارت ۳ هزار ناظر بر شعب اخذ رأی در چهارمحال و بختیاری

شهاب قائدی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری گفت: ۳ هزار ناظر شورای نگهبان بر هزار شعبه اخذ رأی در چهارمحال و بختیاری نظارت می‌کنند.

او افزود: به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رأی، یک سربازرس و ۱۵ بازرس ویژه در شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است.

تبلیغات انتخاباتی در فضا‌های بسته ممنوع است

ملک‌محمد قربانپور مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جلسات سخنرانی و تبلیغاتی در فضا‌های باز باید با ۳۰ درصد ظرفیت آن فضا برگزار شود.

او اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تغییر ساختار‌های تبلیغاتی در این دوره از انتخابات، بهداشت به یکی از مولفه‌های مهم تبدیل شده است و شایسته است تا رسانه‌ها و فضای مجازی در این خصوص اطلاع‌رسانی مناسبی داشته باشند.

قربانپورافزود: همواره مولفه‌های مهمی نظیر بی‌طرفی، قانونمنداری، امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت جزو جدایی‌ناپذیر انتخابات در کشور بوده است، اما در این دوره با توجه به شیوع ویروس کرونا مولفه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز به این موارد اضافه شده است.

او اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای تبیین و تبلیغ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های تبلیغاتی بهره‌گیری کرد و در این میان فضای مجازی یکی از بهترین ظرفیت‌ها را برای این مهم فراهم کرده است.

قربانپورادامه داد: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد‌های کاندیدا‌های ریاست جمهوری رعایت نشود مسئولیت آن بر عهده رئیس ستاد است و در ستاد‌های مربوط به کاندیدا‌های شورای اسلامی شهر و روستا بر عهده نامزد است که مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تبلیغات در فضا‌های بسته ممنوع است، اظهار داشت: همچنین برگزاری جلسات سخنرانی و تبلیغاتی در فضا‌های باز باید با ۳۰ درصد ظرفیت آن فضا برگزار شود و به ازای هر نفر هشت مترمربع فضا در نظر گرفته شود.

او در ادامه تعداد واجدان شرایط رای در استان را ۷۴۱ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۹۲ نفر رای اولی هستند.

قربانپور همچنین از پیشنهاد استقرار یک هزار و ۱۶۴ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و افزود: تاکنون با ۹۳۸ شعبه موافقت شده است که از این تعداد ۷۵۰ شعبه ثابت و ۱۸۸ شعبه سیار است.

او ادامه داد: کمترین شعبه اخذ رای استان در شهرستان بن با ۲۷ شعبه و بیشترین در شهرستان لردگان با ۲۳۱ شعبه پیش‌بینی شده است.

قربانپور در پاسخ به برخی انتقادات وارده به عملکرد دولت، تصریح کرد: باید در قضاوت‌ها و ارزیابی‌ها به ویژه در فضای مجازی علاوه بر پرداختن به کاستی‌ها، به اقدامات مثبت نیز اشاره کرد تا از این طریق نقد‌ها منصفانه باشد.

۶ درصد افراد واجد شرایط در بام ایران کارت هوشمند ملی ندارند

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: تنها ۶ درصد افراد واجد شرایط استان هیچ‌گونه اقدامی برای دریافت کارت هوشمند ملی انجام نداده‌اند.

او افزود: برای ثبت رای در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، داشتن شناسنامه و شماره ملی الزامی است که اگر فردی به هر دلیلی شناسنامه خود را مفقود کرده باشد باید ۱۵ روز قبل از آغاز انتخابات به منظور رای دادن به دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه و درخواست صدور شناسنامه جدید بدهد، در غیر این صورت در فرجه قانونی یعنی یک ماه پس از ارائه درخواست، شناسنامه المثنی صادر خواهد شد.

کریمی اضافه کرد: در روز انتخابات نیز تمامی ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیک دولت استان زیر نظر اداره ثبت احوال به منظور پاسخگویی به افراد فعال هستند.

او ادامه داد: حدود ۹۴ درصد مردم چهارمحال و بختیاری برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند که این افراد یا کارت ملی خود را تحویل گرفته یا صدور کارت آن‌ها در دست اقدام است و تنها شش درصد افراد واجد شرایط استان هیچ‌گونه اقدامی برای دریافت کارت هوشمند ملی انجام نداده‌اند که با توجه به کاربردی شدن کارت ملی، درخواست می‌شود این افراد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم به منظور صدور کارت ملی خود انجام دهند.

تشکیل ستاد‌های انتخاباتی ۲ نامزد در چهارمحال و بختیاری

تا کنون در استان چهارمحال و بختیاری ستاد‌های انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی و محسن رضایی تشکیل شده است.
فعالیت ستاد‌های انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی و محسن رضایی ۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری افزایش یافته و فعلا خبری از فعالیت سایر نامزد‌ها نیست.

ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در ساختمان پاسارگاد در چهارراه فرمانداری فارسان افتتاح شد.

در شهرستان اردل هم ستاد‌های انتخاباتی محسن رضایی و حجت الاسلام رئیسی فعال شده است.

در شهر بروجن هم رئیس ستاد حجت الاسلام رئیسی معرفی شده، اما هنوز مکانی برای ستاد مشخص نشده است.

ستاد حجت الاسلام رئیسی در شهرستان سامان هم در مهدیه این شهر در حال فعالیت است.

در شهرستان بِن هم ستاد‌های انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی و محسن رضایی فعال شده است.

در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هم چند روزی است ستاد‌های بانوان و جوانان محسن رضایی پررونق شده است.

همچنین ستاد سحر حجت الاسلام رئیسی عصر دیروز به طور رسمی در خیابان شریعتی شهرکرد افتتاح می‌شود.

تاکنون دیگر نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری فعالیتی نداشته و ستادی هم برپا نکرده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار