هم اکنون ۴ شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا در استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۳۱ هزار و ۵۷۴ نمونه گیری انجام و ابتلای ۴۵ هزار و ۳۶۸ نفر به کرونا قطعی شده است.

او افزود: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی روز‌های اخیر از سوی مردم شاهد خروج ۴ شهرستان بن، سامان، کوهرنگ و خانمیرزا از وضعیت نارنجی و تبدیل آن به رنگ زرد و نارنجی شدن وضعیت سایر شهرستان‌های استان هستیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و تداوم سیر نزولی آمار مبتلایان به این بیماری، محدودیت‌های جدید تردد خودرو‌های غیر بومی در تعطیلات پیش رو (از سه شنبه یازدهم تا دوشنبه هفدهم خردادماه ۱۴۰۰) در استان اعمال می‌شود.

او ادامه داد: رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی لازمه پیشگیری از ورود به موج پنجم شیوع بیماری کرونا است.

شیرانی گفت: به واسطه پیدایش بعضی از ویروس‌های جهش یافته در سایر نقاط کشور، روز‌های نگران کننده‌ای در پیش رو است.

او افزود: به واسطه پیدایش بعضی از ویروس‌های جهش یافته در سایر نقاط کشور، روز‌های نگران کننده‌ای در پیش رو است.

شیرانی اضافه کرد: مسافرت‌ها می‌تواند موجب افزایش شیوع بیماری شود با توجه به اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت مسافرت‌های برون استانی، انتظار می‌رود در شهرستان‌ها نیز خیلی تراکم، تجمعات و مسافرت نداشته باشیم.

او ادامه داد: با توجه به ایام انتخابات پیش رو از هم استانیان درخواست می‌شود، در ستاد‌های انتخاباتی حتماً دستورالعمل‌های بهداشتی را به دقت رعایت نمایند و حتماً از تراکم و تجمعات انسانی که خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی است ممانعت و جلوگیری شود، تا نخواهیم هنوز از موج چهارم خارج نشده گرفتار موج پنجم شیوع بیماری کرونا شویم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار