منبتی گفت: بنیاد مسکن از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن مجری طرح در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار جمعیت بوده که افزوده شدن ساخت هزار واحد مسکونی اقدام ملی در زاهدان بیانگر ورود جدی این نهاد به موضوع مسکن و توسعه شهری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل منبتی  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بنیاد مسکن از آغاز اجرای طرح اقدام ملی مسکن مجری طرح در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار جمعیت بوده که افزوده شدن ساخت یکهزار واحد مسکونی اقدام ملی در زاهدان بیانگر ورود جدی این نهاد به موضوع مسکن و توسعه شهری است.

او گفت: در طرح اقدام ملی مسکن زمین مورد نیاز از بهترین زمین‌های سازمان ملی زمین و مسکن و وزارت مسکن و شهرسازی به صورت رایگان تامین می‌شود.

وی افزود: زمین تخصیص‌یافته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با فرض ساختمان‌های آپارتمانی و ۲ طبقه در عرصه‌های ۲۵۰ متری شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر حدود ۹۰ هکتار و در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر استان ۱۰ هکتار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با شروع طرح اقدام ملی فعالیت بنیاد مسکن استان در این بخش با ساخت ۲ هزار و ۷۹۸ واحد مسکن سهمیه مصوب آغاز شده است خاطرنشان کرد: پروژه‌های اقدام ملی در مرکز استان به پنج هزار واحد قابل افزایش است.

وی افزود: با تلاش و پیگیری مهندسان و متخصصان حوزه مسکن در معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان نخستین واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌های سیب و سوران، دلگان و نیکشهر به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

منبتی با اشاره به استقبال از طرح اقدام ملی مسکن از آغاز عملیات اجرایی این طرح در شهر‌های محمدی، سوران و مهرستان خبرداد و گفت: پروژه‌های آماده آغاز عملیات شامل ۸۴ واحدی اقدام ملی سوران، ۱۱۸ واحدی محمدی و ۳۵ واحدی مهرستان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بیان‌کرد: چشم‌انداز افزایش جمعیت و تقاضای مسکن در جنوب سیستان و بلوچستان نویدبخش توسعه شهری در استان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار