کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از ورود توده هوای گرم از روز پنجشنبه و استمرار آن تا اواخر هفته پیش رو در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ابراهیم هنرمند کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه پایداری نسبی جو تا پایان هفته ادامه دارد گفت: وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک محلی در مناطق شرقی و شمال شرقی استان و غبار صبحگاهی در کلان‌شهر اصفهان و نواحی صنعتی پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به شکل گیری الگوی تابستانه، از روز پنجشنبه افزایش نسبی دما بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد و ماندگاری توده هوای گرم تا اواخر هفته پیش رو در بسیاری از مناطق استان را خواهیم داشت.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای هوا در روز‌های آینده و احتمال افزایش مصرف حامل‌های انرژی مدیریت در مصرف بهینه و صرفه جویی ضروری است و به شهروندان توصیه می‌شود از فعالیت فیزیکی در فضای باز در ساعات میانی روز خودداری کنند.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

او اضافه کرد: خور و بیابانک با دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بویین  میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.