کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان  گفت: طوفان و خیزش گرد و خاک امروز نیمه شرقی اصفهان را در می‌نوردد و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی با استان‌های همجوار دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ابراهیم هنرمند  کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان  اظهار داشت: با تداوم ناپایداری‌های جوی، امروز وزش باد به نسبت شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای، طوفان و خیزش گرد و خاک به ویژه در نیمه شرقی اصفهان پیش‌بینی می‌شود و احتمال کاهش دید افقی و اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی اصفهان به استان‌های سمنان، یزد و خراسان جنوبی وجود دارد.

او  با بیان اینکه رگبار‌های خفیف در مناطق غرب و شمال استان دور از انتظار نیست، افزود: بارش‌هایی در شبانه روز گذشته در سطح استان رخ داد که بیشترین میانگین آن به ترتیب از ایستگاه کبوتر آباد با ۲.۵ و فریدونشهر با ۱.۷ میلی‌متر بوده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی اصفهان اضافه کرد: از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم خواهد شد و پدیده غالب وزش باد خواهد بود.

هنرمند به کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده اشاره کرد و گفت: دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در خنک‌ترین ساعات بامداد فردا به ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

او افزود: اردستان با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.