مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن موحدی فرد، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه ثبت نام پایه اول ابتدایی از اول خرداد ماه به صورت حضوری و با نوبت دهی قبلی آغاز شده گفت: ثبت نام دانش آموزان ورودی پایه اول ابتدایی زمانی قطعی می‌شود که دانش آموز به پایگاه‌های سنجش بدو ورود مراجعه کرده باشد.

او افزود: طبق برنامه اعلامی وزارت علاوه بر دانش آموزان بدو ورود پایه اول، امسال ۷۰۰۰ نفر از نوآموزان پیش دبستانی نیز در نواحی یک و دو شهرستان یزد و شهرستان‌های اردکان و میبد مشمول برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شده اند.

موحدی فر بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از نوآموزان پیش دبستانی در ارزیابی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، دیر آموز شناسایی می‌شود ضرورت دارد ضمن تسریع در فرآیند انجام سنجش، از طرف کارشناسی آموزش پیش دبستانی مناطق و نواحی، تدابیر لازم در قالب کلاس‌های پیش دبستانی آموزش و مداخله به هنگام در زمان باقی مانده قبل از ورود به دبستان، برنامه ریزی و اجرا شود و خانواده‌ها نیز همراهی لازم رادراین آموزش‌ها داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: به استناد ماده ۳۶ آیین نامه اجرایی مدارس، حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی تا متولدین ۰۱/۰۷/۱۳۹۴ است.

او گفت: سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و با توجه به کوچ رو بودن عشایر، بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه است.

قابل ذکر است سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان بدو ورود به پایه اول از اول تیرماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و دانش آموزان و نوآموزان طبق نوبت و برنامه زمان بندی شده و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در پایگاه‌های سنجش سلامت حضور می‌یابند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.