اوسط هاشمی گفت:دوران کرونایی نشان داد دو شهر تهران و کرج در کنترل جمعیت و اعمال محدودیت موفق نبوده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم امضای تفاهم نامه‌ی شرکت عمران‌های جدید اظهار کرد: باید بتوانیم نیاز جامع شهروندان و ساکنین را به نحوی تطبیق کنیم که محیط جذاب باشد و فرد جویای شغل خارج از محیط شهر خود به دنبال شغل مورد نظر نگردد که در غیر این صورت به واسطه دستیابی به شغل در شهر جدید شهر‌ها به خوابگاه تبدیل می‌شوند.

وی یادآور شد: با نبود زیر ساخت‌های لازم روزانه شاهد جا به جایی سنگین جمعیت بین شهر‌های تهران و کرج خواهیم بود، دوران کرونایی نشان داد این دو شهر توانایی اعمال محدودیت و کنترل جمعیت را ندارند.

اوسط هاشمی یادآور شد: شهر‌های جدید نیازمند به تازه‌ترین پیوست‌ها هستند که اساسی‌ترین پیوست، پیوست سرمایه انسانی خواهد بود، این پیوست‌ها چگونگی خلق سرمایه‌های اجتماعی در شهر‌هایی که نقش محوریت و مرجعیت در هدایت با راه درست برای موقعیت مردمان را عهده دار هستند را ایفا می‌کند تا عاملی برای ایجاد علاقه‌ی فرد نسبت به سکونت در محیط باشند و نیز موجب رونق و خلق نقش‌های جدید گردند.

وی بیان کرد: وابستگی جمعیت ساکن در نقاط جمعیتی به شهر‌های بالاتر نمی‌تواند عاملی برای موفقیت ما باشد بلکه فقط در مسیر اسکان و جانمایی در قالب جلوگیری از حاشیه نشینی کمک می‌کند.

اوسط هاشمی تاکید کرد: کارآفرینان در مناطق سکونتی نباید به دنبال نیرو باشند بلکه باید منبع تامین آن‌ها برای جذب نیرو شهر‌های جدید باشند.

وی افزود: برای دستیابی به توسعه، نیازمند افراد توانمند هستیم که به واسطه‌ی حضور انسان‌های خلاق، توانمند، فعال، پویا و نقش آفرین جامعه توسعه‌مند را تجربه خواهیم کرد.

اوسط هاشمی گفت: همیشه با شاخص‌هایی سرو کار داریم که نشان از آسیب و شکنندگی و سختی دارد، بدون تردید راه نجات از این شرایط بازنگری در نگاه به ارزش انسان و نیز استعداد و قابلیت‌های فردی و رشد فرد در جهت کسب موقعیت‌های موثر خواهد بود.

وی عنوان کرد: ارزیابی نیرو‌های ما تنها در موضع سنجش مهارت صورت می‌گیرد که در این صورت فرد از عهده‌ی ابراز صلاحیت حرفه‌ای بر می‌آید.

اوسط هاشمی بیان کرد: از خطرات و آسیب‌های جامعه‌ی ما این است که ۴۰ درصد افراد فارغ التحصیل جویای کار هستند که این نرخ نشان از تمرکز بر مدرک گرایی دارد.

وی افزود: آمار پایین افراد شاغل و نرخ بالای افراد جویای کار زنگ خطری برای سرمایه اجتماعی جامعه ایران است.

اوسط هاشمی بیان کرد: ترویج مهارت در حوزه‌ی کارگاهی و ایجاد آموزش در کارگاه‌ها به مثابه‌ی بهترین فرصت خواهد بود.

وی عنوان کرد: با دنباله روی از وضع موجود همچنان وضعیت شهر‌های ما مثل سابق ضعیف خواهد بود، باید دید در انضباط شهری و پذیرش قاعده و نظم به چه میزانی تفکر صورت می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انضباط شهری ما باید به گونه‌ای باشد که تفاوت در نقاط شهری با سایر شهر‌ها همانند جزیره کیش مشهود باشد.

وی ضمن اشاره به تفاوت آموزش فرهنگی و زیر ساختی دانش آموزان ایران با سایر کشور‌ها عنوان کرد: دانش آموزان سایر کشور‌ها در فراگیری آموزش نقش دارند و در دستیابی به محیط صمیمی آموزش با روش جمعی دخیل هستند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای بیان کرد: در ایجاد مناطق آزاد باید ایده‌های نو و نظریه‌های جدید را به کار بگیریم تا بتوانیم فکر مسافران به سوغات کالایی آن شهر را محدود نکنیم.

وی یادآور شد: تغییر در نگاه و رفتار اجتماعی افراد با برنامه ریزی‌های نوین صورت می‌گیرد، با تامل در تفاوت عملکرد فروشنده‌ها از نظر نوع نگاه به حق شهروندی و رعایت حقوق مشتری در شهر‌های مختلف و ایفای نقش درست در این حوزه‌ها می‌توانیم به آینده‌ای متفاوت امیدوار باشیم.

اوسط هاشمی گفت: دستیابی به زیست مسالمت آمیز موثر جزو ضرورت‌های هر کشور است، باید دانست چگونه می‌توانیم جمعیتی با تمامی تفاوت و تنوع هایش را در اختیار داشته باشیم و بر روی هدف‌هایی که به آن‌ها باور و اعتقاد داریم سرمایه سازی مشترک را اجرا کنیم.

وی یادآور شد: ما به آموزش‌های نرم غیر فنی نیاز داریم و مقصود فقط تربیت نیروی مهارت دیده نخواهد بود بلکه مهارت بودن و زیستن در جمع و چگونگی نگاه مسئولان به ایفای نقش برای سازمان فنی و حرفه‌ای اهمییت بسیاری دارد.

اوسط هاشمی افزود: باید برای تغییر نگاه کسانی که در حوزه‌ی شهری دارای مدیریت عالی هستند الگو ایجاد کنیم، همچنین الزام به وجود آمدن کاربری بر پایه توانمندی مهارت انسان ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: تغییر نگاه باید به گونه‌ای باشد تا افراد از مدرک گرایی به سوی قبول نقش بر اساس استعدادشان هدایت شوند.

اوسط هاشمی گفت: در مدت زمان بین ۱۸ تا ۱۹ ماه موفق به تدوین ۲۰۰۰ استاندارد جدید منطبق بر تقاضا و بازار جدید شده ایم.

وی یادآور شد: در مسیر خلق انسان توانمند باید به شکلی عمل کنیم تا جذابیت به گونه‌ای باشد که رقابت بین شهر کلان و جدید صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.