وزیر امور خارج افغانستان، با سفیر پاکستان در کابل دیدار درباره اهمیت روابط دوجانبه و نقش صلح و ثبات در رفاه و توسعه اقتصادی گفتگو کردند.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر, وزیر امور خارج افغانستان در دیدار با منصور احمد خانروی، سفیر پاکستان در کابل تطبیق تعهدات و تصمیمات اتخاذ شده پیشین، تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه به منظور ایجاد فضای مساعد برای از سرگیری مذاکرات معنی‌دار صلح  را بررسی کردند.

در این دیدار سفیر پاکستان درباره اهمیت روابط دوجانبه و نقش صلح و ثبات افغانستان برای رفاه و توسعه اقتصادی در پاکستان صحبت کرد. منصور خان، نسبت به حمایت همه‌جانبه دولت متبوع‌اش از صلح و ثبات در افغانستان اطمینان داد.

وزارت خارجه افغانستان در خصوص این دیدار اعلام کرد: سفیر پاکستان تأکید نمود که اسلام آباد هرگز از گرفتن قدرت از طریق نظامی حمایت نمی‌کند، بلکه خواستار رسیدن به راه حل سیاسی برای بحران در افغانستان است.

در این دیدار دو طرف بر ادامه و تقویت همکاری‌ها میان مقامات دو کشور بحث و رایزنی کردند.

این دیدار درحالی انجام شد که اسلام‌آباد به گونه‌ی یک‌جانبه و برخلاف تفاهم‌نامه‌ی امضاشده در بخش هوانوردی ملکی، هشتاد درصد پرواز‌های افغانستان را به اسلام‌آباد کاهش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار