رئیس گروه پیشگیری بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از نتیجه منفی نمونه‌گیری‌های موارد مشکوک به سرخک در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید جلال بطحایی رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به وجود نمونه مثبت سرخک در برخی از استان‌های کشور، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ یک از موارد مشکوک به سرخک در استان مثبت اعلام نشده و نمونه‌گیری‌های انجام شده از افراد مشکوک به سرخک به تهران ارسال و نتیجه آن به استان‌ها، اعلام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فراگیری و شدت فوت در بیماری سرخک قابل توجه نیست تاکید کرد: مرگ در سرخک تنها در شرایطی اتفاق می‌افتد که بیمار روند مناسب درمان را طی نکند و به توصیه‌های پزشک معالج بی‌توجه باشد.

بطحایی در رابطه با سخنان وزیر بهداشت و درمان مبنی بر آغاز واکسیناسیون با واکسن ایرانی از هفته آینده، گفت: تاکنون دستورالعملی برای انجام واکسیناسیون با واکسن‌های ایرانی به دست دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان نرسیده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر گروه سنی ۷۰ سال به بالا درحال واکسینه شدند، گفت: اعلام واکسیناسیون اولویت بعدی مشروط بر ابلاغیه وزارت بهداشت بوده که تاکنون چنین دستورالعمی برای استان ارسال نشده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.