مکارم گفت: تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه ICU بیمارستان‌های جنوب استان کرمان به ۲ برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اصغر مکارم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به افزایش ۲ برابری تعداد تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه ICU بیمارستان‌های جنوب استان کرمان گفت: هم اکنون ۸۰۰ تخت فعال بیمارستانی در منطقه فعال است و تمامی تجهیزات ضروری برای بخش‌های کرونایی به ویژه دستگاه اکسیژن ساز آماده شده است.

او با بیان اینکه در شرایط کرونایی توجه ویژه‌ای به امکانات زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شد، از اجرای ۲۰۰ طرح زیرساختی در بخش بهداشت و درمان ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

مکارم بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، جزو ۱۰ دانشگاه برتر کشور بوده که تمامی خانه‌های بهداشت مورد نیاز منطقه خود را احداث کرده است.

او از افزایش ۲ و نیم برابری تخت‌های بخش اورژانس بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و افزود: ۵۴ پزشک متخصص برای خدمت رسانی به منطقه جنوب کرمان جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ورود روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ کامیون حمل بار محصولات کشاورزی از نقاط مختلف کشور در منطقه جنوب کرمان، هم مرزی این منطقه با استان‌های مرزی با وضعیت قرمز، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و ساکن شدن و تردد افراد غیربومی از استان‌های همجوار در مناطق ییلاقی ساردوئیه را از جمله مشکلات این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد. 

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.