معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: براساس اولویت بندی تاکنون ۵۰۸۷ دُز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این شهرستان تزریق شده است.

 الهام عظیمی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت : تاکنون ۵۰۸۷ دُز واکسن کرونابه گروه های هدف براساس اولویت بندی تزریق شده است.

عظیمی افزود: تا دیروز، ۱۴۰۰ فرد بالای ۸۰ سال، ۱۶۰۰فرد بین ۷۰تا۸۰ سال و در مجموع ۵۰۸۷ دُز برای شهروندان مسن، کادر بهداشت، درمان، فوریتها، پاکبان‌ها، جانبازان،پرسنل آرامستان ،بیماران خاص،سرطانی،اعضای نظام پزشکی ،کارکنان مطب‌ها،داروخانه ها و آزمایشگاه‌های خصوصی تزریق شده است و ۷۳۶ نفر نیز دُز دوم واکسن خود را دریافت کرده اند.

او تصریح کرد:انشالله و با آغاز تزریق واکسن ایرانی جمعیت بیشتری از شهروندان واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود:ایمنی افراد دو هفته بعد از دُز دوم واکسن ایجاد می‌شود اما علیرغم این اتفاق، بعضا ممکن است معدود افرادی از واکسینه شدگان مبتلا شوند اما قطعا ابتلای ایشان با فردی که واکسینه نشده متفاوت و به عبارت بهتر و بسیار سبُک تر است.

عظیمی درباره واکسن افرادی که مبتلا هستند نیز گفت:بر طبق دستورالعمل اعلام شده افراد مبتلا به‌علت ایمنی ایجاد شده تا شش ماه در اولویت دریافت واکسن نیستند اما اگر این افراد اقدام به واکسن زدن نیز کنند زمان تزریق علمی و توصیه شده شش تا هشت هفته پس از اتمام قرنطینه ۱۴روزه است.

انتهای خبر/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.