مدیر غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان وجود دارد و این امر ظرفیت مطمئنی را در این زمینه ایجاد کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا نوری مدیر غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از جنوب استان به سبزوار رسیده است، گفت: از اواخر اردیبهشت و آغاز خرید تضمینی گندم تاکنون بالغ بر ۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندم کاران استان در قالب ۸۳۵ محموله به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

او ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را ۳۱ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۰ درصد وجوه گندم خریداری شده به حساب گندم کاران واریز شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل غله خراسان رضوی ادامه داد: ذخیره سازی استاندارد گندم در سیلو‌های بتنی و عمودی بخش دولتی و خصوصی، سیلو‌ها و انبار‌های مکانیزه و نیمه مکانیزه جوار کارخانجات انجام می‌شود.

نوری بیان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلو گندم با احتساب ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید ۵۰ هزار ریال می‌باشد.

او تصریح کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته با سرعت بخشیدن به عملیات ثبت و ارسال مشخصات گندم‌های خریداری شده به بانک عامل، وجه گندم خریداری شده در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز می شود.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.