دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد از آمار صفر طلاق در ازدواج‌ های دانشجویی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام محسن قلندری دبیر ستاد ازدواج دانشجویی دانشگاه‌ های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طلاقی در میان زوج‌ های دانشجویی استان وجود ندارد از افزایش ۲۰ درصدی ازدواج‌ های دانشجویی استان خبر داد.
 
قلندری با اشاره به آغاز طرح سفر تا بهشت، گفت: هر دانشجویی از اول فروردین ماه ۹۸ تا شهریور ۱۴۰۰ عقد کرد شرایط ثبت نام در این طرح را دارد.

او افزود: ویروس کرونا باعث شد فضای آموزشی و سایر برنامه‌ ها تحت تاثیر قرار بگیرد، اما در سه دوره گذشته تعداد ۸۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ زوج ثبت نامی در طرح سفر تا بهشت داشتیم که حتما یکی از زوجین دانشجو بوده است هر ساله ۲۰درصد افزایش ازدواج دانشجویی را داریم.
 
قلندری اضافه کرد: کمترین روند را در طلاق زوج‌ های دانشجویی در استان داشتیم و می‌توان گفت طلاق در میان زوج‌ های دانشجویی در این طرح در استان صفر بوده است هر چند که اکنون درصد ازدواج در کشور منفی است.
 
او ادامه داد: در کل کشور آمار طلاق ۸.۲ درصد است و در جامعه دانشجویی ۵.۸ درصد است و این نشان می‌دهد این ازدواج‌ های دانشجویی پایدار و موفق بوده است.

قلندری با اشاره به خوابگاه‌ های دانشجویی متاهلین در استان‌ های مختلف بیان کرد: تعداد خوابگاه‌ های دانشجویی ویژه متاهلین در استان بسیار کم است شاید به کمتر از ۳ واحد برسد که در اینجا از خیرین می‌خواهیم برای ساخت خوابگاه متاهلین همراهی کنند.
 
او افزود: تعداد ۳ واحد خوابگاه متاهلی برای استان بسیار کم است و جوابگو نیست که انتظار می‌رود مسولان و خیرین در این کار خیر همراهی لازم را داشته باشند.
 
انتهای پيام/س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.