مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان حدود ۹۰ هزار دانش‌آموز رای‌اولی دارد که برای نخستین بار می‌توانند در عرصه سیاسی مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال کشور حدود ۱.۵ میلیون رای اولی برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری دارد که حدود ۹۰ هزار آن آنان در خراسان رضوی هستند.

او افزود: رای اولی‌های امسال متولدان ۲۸ خرداد ۸۲ به قبل هستند که در دوره گذشته انتخابات شرایط سنی شرکت در این عرصه را نداشتند، اما در این دوره می‌توانند نقش خود را در این عرصه مهم سیاسی ایفا کنند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دانش آموزان رای اولی امسال پایه دوازدهم هستند و در قالب برنامه‌های آموزشی، نسبت به آگاه‌سازی و ترغیب این گروه برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح اقدام می‌شود.

خدابنده بیان کرد: علاوه بر برنامه‌های استانی در این زمینه، برنامه‌های آموزشی سراسری وزارت خانه در شبکه شاد نیز در استان پیگیری و اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار