معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تجمع‌های انتخاباتی با خطر آغاز موج دیگری از شیوع کرونا در خراسان رضوی نگران کننده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی قلیان معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ممنوعیت قانونی برپایی هرگونه تجمع انتخاباتی اشاره کرد و گفت: با این وجود نگرانی در مورد فعالیت‌های جمعی نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و هواداران آن‌ها وجود دارد.

او افزود: اگر در روستا‌ها و داخل منازل تجمعی برای تبلیغات انتخاباتی شکل گیرد، نظارت بهداشتی و مراقبت‌های پیشگیرانه در این زمینه مشکل است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این نگرانی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری به خاطر به کارگیری فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیونی برای معرفی نامزد‌ها چندان جدی و مطرح نیست.

قلیان بیان کرد: روند کنونی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی نزولی و رو به کاهش است، ولی همگان باید توجه داشته باشند که این روند در استان بسیار شکننده است.

او تصریح کرد: هم اکنون نگرانی بابت قابل برگشت بودن طغیان کرونا در تیر ماه آینده و احتمال موج جدید شیوع این ویروس به طور جدی مطرح است.


معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون به طور میانگین ۶۰ درصد جمعیت، این شیوه نامه های بهداشتی پیشگیرانه از شیوع کرونا را رعایت می‌کنند.

قلیان اظهار کرد: رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی، گسترش واکسیناسیون و خودداری شهروندان از تشکیل دورهمی و تجمع به ویژه در ارتباط با انتخابات برای جلوگیری از طغیان دوباره ویروس کرونا مورد تاکید است.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.