عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد قضیه تبادل اسرا با رژیم اشغالگر مسئله مستقلی است و ربطی به موضوع بازسازی غزه ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شهاب، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: با هیئت مصری در خصوص ساماندهی اوضاع فلسطینیان و بازسازی غزه گفتگو و بر نقش مصر و روابط دوجانبه با مصر و همچنین حمایت از ملت فلسطین تاکید کردیم.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: قضیه تبادل اسرا با رژیم اشغالگر مسئله مستقلی است و مرتبط کردن آن با موضوع بازسازی نوار غزه را نمی‌پذیریم.

خلیل الحیه افزود: امیدواریم مطالبات و حقوق ملت فلسطین در مرحله آینده محقق شود.

او گفت: در خصوص مسائل مهمی با رئیس سازمان اطلاعات مصر گفتگو کردیم که مهم‌ترین آن‌ها لزوم واداشتن رژیم اشغالگر به توقف تجاوزگری در غزه، قدس، محله شیخ جراح و دیگر مناطق فلسطین، مهار کردن تجاوزگری شهرک نشینان علیه ملت ما و لغو کامل محاصره غزه بود. بر این موضوع تاکید کردیم که باید قطعنامه‌های بین المللی درباره تشکیل کشور فلسطین، آوارگان و .. اجرایی شوند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، امکان برقراری دوباره آرامش و ثبات وجود دارد.

خلیل الحیه همچنین گفت: در خصوص توافق گروه‌های فلسطینی درباره راهبردی برای ایستادن در برابر جهان به منظور گرفتن حقوق ملت فلسطین گفتگو کردیم.

وی افزود: درباره بازسازی و لزوم سرعت دادن به این کار گفتگو کردیم و از همه تلاش‌ها برای بازسازی منازل، برج ها، مزارع و زیرساخت‌های ویران شده استقبال می‌کنیم و از این تلاش‌ها حمایت خواهیم کرد. در بهترین شرایط قرار داریم و برادران در مصر برگه‌های جدیدی برای اعمال فشار بر رژیم اشغالگر در اختیار دارند.

در همین حال، موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: اقدام بنیامین نتانیاهو در مرتبط کردن قضیه بازسازی نوار غزه به مسئله نظامیان اسیر اشغالگر قابل قبول نیست. نظامیان این رژیم در عرصه جنگ به اسارت درآمدند و آن‌ها تنها با آزادی اسرای ما نزد رژیم اشغالگر آزاد خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار