مدیرکل هواشناسی خوزستان از افزایش نسبی دما و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر در روزهای آینده در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در اطلاعیه سطح نارنجی صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی استان، نسبت به استقرار توده هوای گرم و رخداد دمای ۴۹ درجه و بالاتر هشدار داده شد.

او افزود: همچنان انتظار وزش باد‌ها به صورت متوسط تا نسبتا شدید، همراه با برخاستن گرد وخاک به صورت موقت در ساعاتی از بعد از ظهر در مناطق غربی، جنوب غربی، جنوب و مرکزی مورد انتظار و در این مدت، خلیج فارس مواج است.

سبزه زاری با بیان اینکه افزایش نسبی دما و وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر در روز چهارشنبه و سپس از روز جمعه تا روز یکشنبه در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود، افزود: در شبانه روزگذشته، ایستگاه کشاورزی اهواز با ۴۷.۴ و ایذه با ۲۰.۱ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین وخنک‌ترین نقاط گزارش شده اند و همچنین حداکثر دمای اهواز هم به ۴۷.۶ و حداقل به ۳۰.۶ درجه سانتی رسیده است.

در هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ، اثر مخاطره افزایش دما ، گرمازدگی و افزایش مصرف برق عنوان شده است و توصیه هایی از جمله ، صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف ، اجتناب از تردد‌های غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلولگیری از گرمازدگی ، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب ، پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم روز و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی، کلاه و ... در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، برای پیشگیری از هرگونه آسیب به شهروندان ، ارائه شده است .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.