طرح راهداری محوری همزمان با سراسر کشور در جاده‌های مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اجرای طرح راهداری محوری در محور‌های استان خبر داد و گفت: هدف این طرح افزایش سرعت و کیفیت خدمات راهداری در جاده‌ها بوده تا نواقص جزیی به حداقل برسد.

او افزود: طرح راهداری محوری مجموعه‌ای از اقدامات است که در یک محور به شکل دسته جمعی توسط گروه کاملی از راهداران و ماشین آلات انجام می‌شود.

نجفی گفت: در این طرح امکانات، ماشین آلات و نیروی انسانی چند شهرستان با هم تجمیع شده و همگی داخل یک کریدور از جاده‌های شریانی قرار می‌گیرند و مجموعه‌ای از اقدامات به شکل گروهی انجام می‌شوند.

او گفت: قبل از شروع کار ابتدا یک گروه ممیزی بعد از بازدید محل چک لیست نیاز‌های ضروری را تهیه گرده و بعد از تهیه برنامه زمان بندی بر اساس آن گروهی از راهداران و ماشین آلات از چندین شهرستان به صورت گسیل شده و در ابتدای محور کار خودشان را آغاز کرده و مجموعه‌ای از کار‌ها را به شکل گروهی انجام می‌دهند.

نجفی  افزود: این موارد شامل درزگیری، لکه گیری، تسطیح و اصلاح افتادگی و تعریض شانه راه، اصلاح شیب شیروانی راه، پاکسازی حریم راه، تمیز کردن حریم راه، تمیز کردن و تعویض تابلو‌های اطلاعاتی آسیب دیده، شست و شو و رنگ آمیزی حفاظ‌های ایمنی در طرفین جاده و تعویض قطعات آسیب دیده است که باید در سطح آسفالت انجام شود.

او با بیان اینکه راهداری نمونه تجسم ایثار در سختی هاست،گفت: امیدواریم با اجرای این طرح شاهد افزایش ضریب ایمنی در محور‌ها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران به مشکلات راهداران پرتلاش در سطح محور‌ها اشاره کرد و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، بتوانیم به لحاظ مالی و تجهیز امکانات راهداری، شرایط کار را برای این صبور مردان همیشه بیدار در جاده‌ها فراهم کنیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار