مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از قطعی برق ۵ بانک و ۶ اداره دولتی به علت مصرف بالا و توجه نکردن به اخطار‌ها در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: آغاز زود هنگام گرما در کشور، افزایش استفاده از دستگاه‌های سرمایشی و فعالیت زودهنگام پمپ‌های کشاورزی و کاهش بارندگی از علل افزایش مصرف برق  است.

او با اشاره به اینکه تولید نیروگاه‌های برق‌آبی به منابع پشت سد‌ها بستگی دارد، افزود: کم‌بارشی و خاموشی ندادن در زمستان باعث شد منابع پشت سد‌ها بیش از هر سال کاهش یابد و افزایش بارندگی در بهار نیز محقق نشد.

علیزاده با اشاره به نهایی شدن لیست قطعی برق ۵ بانک و ۶ اداره دولتی در استان زنجان، گفت: لیست قطعی برخی ادارات و بانک‌ها که در روز‌های گذشته مصرف بالا داشته و اخطار دریافت کرده‌اند، اعلام و قطعی برق برای آن‌ها انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه زنجان یک استان صنعتی است، ادامه داد: ۷۰ درصد انرژی برق استان زنجان در حوزه صنعت و کشاورزی استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه تولید رمز ارز به صورت مویرگی افزایش یافته است، افزود: این تولیدات به بخش خانگی و تجاری نیز به صورت غیرقانونی وارد شده است.

او با اشاره به اینکه افزایش مصرف برق در کشور ۲۰ درصد است، گفت: این میزان در استان زنجان ۲۲ درصد اعلام شده است.

علیزاده با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری صنایع از ۱۵ خرداد مانند سنوات گذشته آغاز می‌شود، ادامه داد: با این وجود برای چند روز متوالی مدیریت مصرف بار اعمال شده است، ولی از روز سوم برنامه‌ریزی خاموشی‌ها دقیق شده و اطلاع رسانی قبلی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه کاهش مشکلات حوزه برق در گرو مصرف بهینه توسط شهروندان است، گفت: امسال ۴۵ برنامه برای تعرفه‌های مختلف خانگی، صنعتی، تجاری، کشاورزی و آزاد در نظر گرفته شده که اکثرا تشویقی است.

او با اشاره به اینکه تعرفه‌های تشویقی شامل بخش اداری نیست، افزود: برای آن‌ها نه تنها تشویقی نیست، بلکه تلکیفی بوده و دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.