مسئول کارگروه چغندر قند خوزستان با اشاره به کمبود آب در ۸ هزار هکتار از اراضی چغندر قند گفت: تامین نشدن آب خسارت زیادی به مزارع وارد می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منوچهر زارع کریمی مسئول کارگروه چغندر قند خوزستان با اشاره به کمبود آب در استان گفت: ۸ هزار هکتار چغندرقند در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک و شوش تشنه هستند و درصورت تامین نشدن آب برای این اراضی، خسارت زیادی به کشاورزان وارد می‌شود.

او با بیان اینکه برداشت محصول چغندر قند و ذرت بهاره خوزستان در حالی ادامه دارد که تامین آب این محصولات به درستی انجام نمی‌شود، اظهار داشت: برداشت محصول چغندرقند تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد، اما با توجه به کمبود آب و محدودیت حمل از جمله نبود کامیون به کشاورزان فشار وارد شده و شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک در صورت ادامه شرایط کنونی وارد بحران اجتماعی می‌شوند.

زارع کریمی با بیان اینکه کشاورزان گاه بر سرآب درگیر می‌شوند، تصریح کرد: کمترین انتظار کشاورزان تامین آب کشت‌های موجود و تصمیم گیری برای کشت‌های آینده است چراکه سرمایه آن‌ها در خطر نابودی قرار دارد، ضمن اینکه ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال خوزستان در شهرستان‌های مذکور به کشت چغندرقند اختصاص یافته که محصول ۱۲ هزار هکتار برداشت شده و حدود ۸ هزار هکتار باقی مانده است.

مسئول کارگروه چغندر قند خوزستان افزود: ۲ محصول ذرت علوفه‌ای یا بهاره و چغندرقند نیاز به آب دارند که خواهشمندیم مسئولان شرکت شبکه‌های آبیاری شمال استان تا زمان برداشت این محصولات آب را تامین و بعد از برداشت این محصولات نسبت به موجودی آب تصمیم گیری کنند.

زارع کریمی با بیان اینکه مزارع به دلیل تامین نشدن آب خسارت زیادی دیده‌اند، اظهار داشت: ۲ محصول چغندرقند و ذرت باید به سایر استان‌ها حمل شوند که در صورت انجام نشدن این کار در زمان مورد نظر، خسارت زیادی به کشاورزان وارد خواهد شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.