کامپیوتر‌های نازک و سبک بالاخره به جدیدترین تراشه نسل یازدهم سری U اینتل با فرکانس 5 گیگاهرتزی مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، جدیدترین پردازنده مرکزی نسل یازدهم اینتل به شما اجازه می‌دهد تا یک CPU فوق العاده با فرکانس ۵ گیگاهرتز داشته باشید.

دیشب در سخنرانی اینتل در محاسبات رایانه‌ای کامپیوتکس اعلام شد، پردازنده Core i۷-۱۱۹۵G۷ به لطف Turbo Boost Max ۳.۰ اینتل قادر خواهد بود تا با یک هسته به ۵ گیگاهرتز برسد. این شرکت همچنین از پردازنده i۵-۱۱۵۵G۷ خبر داد که با چند پیشرفت نسبت به i۵ رده بالای قبلی، کمی پیشرفت دارد. به طور معمول انتظار ما این است که اخبار حتی بزرگتری از اینتل در Computex دریافت کنیم، اما رویداد مجازی امسال کمی کم انرژی‌تر از قبل بود.

تغییرات نسل یازدهم پردازنده های اینتل

به غیر از ۵ گیگاهرتز سرعت، پردازنده‌های جدید شگفتی زیادی ندارند. ۱۱۹۵G۷ همچنان دارای چهار هسته و هشت رشته است و مانند ۱۱۸۵G۷ از ۹۶ هسته گرافیکی Intel Xe بهره می‌برد. در واقع، آن‌ها راهی برای ارائه یک ارتقا کوچک در رایانه‌های شخصی هستند که در پاییز امسال ارائه خواهند شد. تراشه سری U نسل یازدهم به طور رسمی در سپتامبر سال گذشته معرفی شد، بنابراین داشتن سخت افزار تازه‌تر می‌تواند به اینتل کمک کند تا بتواند بهتر در برابر تراشه‌های سری ۵۰۰۰ AMD رقابت کند.

اینتل

اینتل همچنین اولین ماژول ۵ جی M.۲ خود را معرفی کرد که پس از فروش دارایی‌های ۵G اینتل به اپل، همراه با مدیاتک ساخته شد. این ماژول از طیف کندتر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و در اواخر امسال در لپ تاپ‌های ایسر، ASUS، HP و سایر دستگاه‌ها ظاهر می‌شود.

اینتل ادعا می‌کند که بیش از ۳۰ طرح برای سال ۲۰۲۲ آماده شده است. اگرچه ۵G در آمریکا و بسیاری از کشور‌های جهان به کندی عرضه می‌شود، اما مشخص نیست که آیا مصرف کنندگان متوسط در سال آینده خواهان ۵ جی داخلی در رایانه‌های شخصی خود هستند یا آن را نمی‌خواهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار