اینستاگرام در پی اعتراضات نسبت به سانسور علیه فلسطین، الگوریتم خود را به سطح معمولی فیلترینگ تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، اینستاگرام در حال ایجاد تغییراتی است که ممکن است اعتراضات به دلیل سانسور را از بین ببرد. این شبکه اجتماعی تایید کرده که پس از آن که فلسطینی‌ها این شرکت را به سانسور محتوا متهم کردند، الگوریتم خود برای پست‌های دوباره به اشتراک گذاشته شده در استوری‌ها را به سطح برابر با قوانین اصلی خود تغییر می‌دهد.

البته سخنگوی فیس بوک گفت که هیچگونه سانسوری در نظر گرفته نشده است و این تغییر واکنشی به مشکلات کلی در زمینه دستیابی به محتوای مجدد، نه فقط مطالب فلسطینی است. تعداد بیشتری از پست‌های به اشتراک گذاشته شده، افزایش گسترده‌تری داشته است. اینستاگرام هنوز می‌خواهد بیشتر به اصل متمرکز شود، اما به دنبال راه‌های دیگری نیز برای برجسته کردن آن‌ها مانند ابزار‌های خلاقانه است.

سانسور رسانه ای گسترده در قبال اتفاقات مسجد الاقصی

البته این تغییر، نگرانی‌ها درباره سانسور را برطرف نخواهد کرد. کاربران گفتند که فیس بوک پست‌هایی را با واژه‌هایی مانند "شهید" و "مقاومت"، علی رغم محتوای بی ضرر پرچم گذاری می‌کند و پست‌های مربوط به مسجد الاقصی (جایی که درگیری‌های اخیر فلسطین و اسرائیل در آنجا رخ داده است) را حذف می‌کند.

اینستاگرام در برابر اعتراض فلسطینی‌ها نسبت به سانسور

حداقل حدود ۵۰ کارگر فیس بوک به طور مکرر به سرکوب مطالب طرفدار فلسطین، از جمله بیش از ۸۰ مورد درخواست تجدیدنظر در مورد محتوای حذف شده خودکار، اعتراض کرده اند.

این حرکت هنوز هم می‌تواند تأثیر مهمی در انواع استوری‌هایی که در اینستاگرام مشاهده می‌کنید داشته باشد. به احتمال زیاد محتوای افراد با دکمه‌های داغ را مشاهده کنید. اگر مردم اطلاعات غلطی را منتشر کنند ممکن است مشکل ساز باشد (واتساپ سال‌ها است که با این مشکل مبارزه می‌کند)، اما فیس بوک اظهار داشت که در نهایت رتبه بندی برابر به افراد بیشتری کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار