معاون توسعه و بهره برداری آب شرکت آبفا کردستان گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان معادل ۴۰۰ هزار نفر زیرپوشش تامین آب شرب است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرهاد  معاون توسعه و بهره برداری آب شرکت آبفا کردستان با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان، اظهار داشت: آب شرب این تعداد جمعیت روستایی از طریق ۸۲ مجتمع آبرسانی تامین می‌شود.

او اضافه کرد: در حال حاضر آب شرب ۱۵ درصد جمعیت روستایی استان معادل بیش از ۷۰ هزار نفر به صورت سیار و با تانکر تامین می‌شود که به تدریج برای تامین آب پایدار این روستا‌ها اقدام خواهد شد.

معاون توسعه و بهره‌برداری آب شرکت آب و فاضلاب کردستان افزود: این ۸۲ مجتمع روستایی از طریق سه هزار و ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به روستا‌های استان را انجام می‌دهد.

فرهاد با اشاره به وجود ۵۰۵ حلقه چاه، یک هزار و ۸۰ دهنه چشمه و ۱۹ رشته قنات روستایی، یادآور شد: یک هزار و ۶۶ باب مخزن آبرسانی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۶۷ مترمکعب و ۱۹۸ ایستگاه پمپاژ برای تامین آب روستائیان در استان استفاده می‌شود.

او اظهار داشت: به مدار آوردن تصفیه خانه آب قلیان، حفر و تجهیز چاه، بهسازی چشمه، تامین آب از منابع تامین آب شهرها، مهندسی مجدد الکتروپمپ چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ، اجرا یا اصلاح خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن و انشعابات، شناسایی، تبدیل و قطع انشعاب غیرمجاز، مدیریت فشار و زون‌بندی شبکه توزیع، از جمله اقدامات انجام شده است.

معاون توسعه و بهره برداری آب شرکت آبفا کردستان گفت: در گذشته بخشی از روستا‌های استان با مشکلاتی از قبیل افت فشار، قطعی‌های گاه و بیگاه و عدم آبرسانی پایدار مواجه بودند که برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی و به تدریج طرح‌های آبرسانی اجرا شد.

هم اکنون ۴۷۵ هزار مشترک شهری و روستایی از خدمات شرکت آب و فاضلاب کردستان بهره‌مند است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.